ثور 23, 1397 15:56 Asia/Kabul
  • شمخانی: آمریکا ریشه اصلی سازماندهی تروریست ها در منطقه است

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: تجربه کشورهای عراق و سوریه نشان می دهد که آمریکا ریشه اصلی سازماندهی تروریست ها و ایجاد بی ثباتی و ناامنی در این کشورها بوده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «علی شمخانی» روز یکشنبه در دیدار سپهبد «طارق شاه بهرامی» Tariqshah Bahrami وزیر دفاع افغانستان در تهران، با اشاره به مسیر رو به توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و دفاعی بر ادامه تلاش مشترک دو کشور برای برقراری ثبات در مناطق مرزی میان ایران و افغانستان تاکید کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، با بیان اینکه روابط دوستانه با کشورهای همسایه اصلی ترین اولویت در سیاست خارجی ایران است، ایجاد ثبات و امنیت در افغانستان و انهدام کامل گروه های تروریستی حاضر در این کشور را هدف مشترک تهران و کابل اعلام کرد.

وی افزود: تروریسم تکفیری مورد حمایت مادی و اطلاعاتی برخی کشورهای منطقه، تهدیدی بزرگ برای ملت ها و کشورهای اسلامی است و تنها با همکاری و اتخاذ رویکردهای مشترک می توان با آن مقابله کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، همچنین با اشاره به جنایات گروه های تروریستی طی سال های گذشته در افغانستان، تاکید کرد: بی شک لازمه پایان یافتن این اقدامات دردناک، شکل گیری روند توسعه همه جانبه در افغانستان و بهبود وضع معیشتی مردم رنج کشیده این کشور است.

سپهبد «طارق شاه بهرامی» وزیر دفاع افغانستان نیز با ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: مردم افغانستان هیچ گاه حمایت های ملت و دولت ایران را  در سخت ترین شرایط، فراموش نخواهند کرد.

وزیر دفاع افغانستان تاکید کرد: کشورش تحت هیچ شرایطی اجازه تهدید علیه ایران از خاک افغانستان توسط بیگانگان را نخواهد داد.

کلیدواژه