ثور 24, 1397 08:00 Asia/Kabul
  • بیانیه وزارت امور خارجه ایران در حمایت از ملت فلسطین

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سالگرد اِشغال فلسطین در 14 مه 1948 از طرف رژیم صهیونیستی،با صدور بیانیه‌ای ضمن حمایت از ملت فلسطین،بیت المقدس را بخش لاینفک فلسطین دانست .

وزارت امور خارجه ایران یکشنبه شب با صدور بیانیه ای به مناسبت هفتادمین سالگرد اشغال فلسطین اعلام کرد، بیت المقدس بخش لاینفک سرزمین فلسطین و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی است که تلاش برای انتقال سفارت رژیم صهیونیستی به آن ، نقض آشکار موازین و قطعنامه های بین المللی از جمله قطعنامه های (1980) 478 و 2334 (2016) محسوب می شود.

در بیانیه وزارت امور خارجه ایران تاکید شده است ، استقرار صلح پایدار و عادلانه در منطقه تنها در گرو رفع کامل اشغالگری رژیم صهیونیستی ، بازگشت همه آوارگان فلسطینی به سرزمینشان ، تعیین نظام آتی و آینده فلسطین بر اساس همه پرسی با حضور همه  ساکنین اصلی آن و نهایتا تشکیل دولت یکپارچه فلسطین به پایتختی بیت المقدس شریف خواهد بود.

وزارت  امور خارجه ایران در این بیانیه اعلام کرد ، رژیم درنده خو و متجاوز صهیونیسم طی70 سال گذشته، علاوه بر ارتکاب جنایات ضدبشری علیه ملت بی دفاع فلسطین، منشاء اصلی بحران های منطقه و تهدیدکننده واقعی صلح و امنیت بین المللی بوده است.

در این بیانیه آمده است ، بدون تردید، تداوم اشغال سازمان یافته سرزمین فلسطین و استمرار اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی و همچنین تصمیم نابخردانه و غیرقانونی اخیر دولت ترامپ رییس جمهوری آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت این رژیم و انتقال سفارت خود به این شهر، بر عزم و اراده ملت ستمدیده فلسطین در مقابله و مقاومت علیه اشغالگری خواهد افزود .

آمریکا قصد دارد روز دوشنبه سفارت خود را از تل آویو به قدس انتقال دهد و انتظار می‌رود سرزمین‌های اشغالی فلسطین  شاهد تظاهرات گسترده ضد صهیونیستی و آمریکایی باشد.

14 مه 1948(25 ثور 1327) مصادف با اشغال سرزمین فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی، به «روز نکبت» Nakba Day معروف است.

در چنین روزی، صهیونیست‌ها با حمایت و توطئه بریتانیا، اشغال سرزمین فلسطین را عملی کردند.