ایران حمله تروریستی در فرانسه را محکوم کرد
(last modified Mon, 14 May 2018 03:32:12 GMT )
ثور 24, 1397 08:02 Asia/Kabul
  • ایران حمله تروریستی در فرانسه را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با محکوم کردن حمله تروریستی در فرانسه گفت: کشورهای جهان تحت تاثیر شعارهای جدید دروغین مبلغّین و مروّجین اصلی افراط گرایی و تروریسم تکفیری قرار نگیرند.

به گزارش رادیو دری،یک مهاجم شنبه شب با چاقو به مردم در میدان «پالاس ده‌لااوپرا» Place de l'Opéra پاریس  حمله کرد که بر اثر آن یک نفر کشته شد و چند نفر زخمی شدند.فرد مهاجم نیز با تیراندازی پلیس فرانسه کشته شد؛ گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

«بهرام قاسمی» روز دوشنبه با ابراز همدردی با خانواده قربانیان حمله تروریستی در فرانسه اظهار کرد: پذیرفتن مسئولیت این اقدام از سوی گروه تروریستی داعش، نشان دهنده میل سیری ناپذیر و بی رحمانه این گروه به مطرح کردن نام خود و تلاش برای بقا در پی شکست های پی در پی در منطقه، به بهای گرفتن جان انسان های بی گناه در هر نقطه از جهان است.

قاسمی افزود: آنانی که از دهه ها و سالهای پیشین همواره مبتکر شکل دهی مبانی فکری و منشا کمک های مالی و تسلیحاتی داعش و دیگر گروه های مشابه هستند، شریک و مسئول تمامی این فجایع انسانی در هر گوشه ای از جهان تلقی خواهند شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: کشورهای جهان نباید به حامیان و مروجان اندیشه های افراطی - تکفیری اجازه دهند در ظواهری جدید و فریبنده همچنان به سیاست ها و اندیشه های بی ثبات کننده خود ادامه دهند.

قاسمی با بیان اینکه تروریسم و افراط گرایی مرز، سرزمین، کشور و مذهب نمی شناسد تاکید کرد: جهان یک صدا باید با این پدیده شوم، به مبارزه ای بی امان و همه جانبه برخیزد.

کلیدواژه