بیانیه پایانی نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی
(last modified 1397-02-24T13:27:33+00:00 )
ثور 24, 1397 17:57 Asia/Kabul
  • بیانیه پایانی نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی

در بیانیه پایانی نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی در تهران بر لزوم تشکیل فلسطین به پایتختی قدس و بازگشت همه آوارگان فلسطینی تاکید شد.

نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی روز دوشنبه در تهران برگزار شد.

در بیانیه پایانی این نشست، تصمیم دولت آمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اشغالی محکوم شده و کمیته ی فلسطین اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی پشتیبانی خود را از حق ملت فلسطین در مبارزه جهت پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی و استرداد حقوق خود در بازگشت به میهن اصلی و تاسیس دولت مستقل اعلام کرده است.

در این بیانیه آمده است: کشورهای اسلامی باید با کنار گذاشتن اختلافات با هدف مقابله با تهاجم دشمنان امت اسلامی و با بسیج همه امکانات جهان اسلام در راستای تحقق حقوق مشروع ملت فلسطین تلاش کنند.

این بیانیه افزوده است: اعضای کمیته دائمی فلسطین اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی با رد هرگونه اقدامات عادی سازی مناسبات با رژیم صهیونیستی، پشتیبانی خود را از مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی، به ویژه مقاومت ملت فلسطین اعلام می کنند.

این بیانیه، از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است درباره جنایات، کشتار ، ضرب و جرح و کشتار تظاهرکنندگان مظلوم و بی دفاع فلسطین ، تحقیق و عاملان این جنایت را براساس قوانین بین المللی محاکمه کند.

کمیته فلسطین اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی همچنین از جامعه بین المللی خواسته است، برای اعمال فشار بر رژیم اشغالگر صهیونیستی در جهت پایان دادن به محاصره هوایی، دریایی و زمینی غیرقانونی غزه و بازگشایی همه گذرگاه ها در فلسطین تلاش کنند. 

 

کلیدواژه