گفتگوی تلفنی روحانی و امیر قطر
(last modified 1395-06-23T03:07:06+00:00 )
سنبله 23, 1395 07:37 Asia/Kabul
  • گفتگوی تلفنی روحانی و امیر قطر

رییس جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی امیر قطر گفت: مسایل خاورمیانه باید فقط با همکاری کشورهای منطقه از طریق مذاکره سیاسی حل شود.

به گزارش ایرنا ، "حسن روحانی" رییس جمهوری در تماس تلفنی شیخ "تمیم بن حمد آل ثانی" امیر قطر که عصر دوشنبه انجام شد، با تاکید بر ضرورت همکاری میان کشورهای منطقه بویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس، تاکید کرد: تهران برای ایجاد و تقویت این روند، از هیچ تلاشی دریغ نمی کند و همگان باید در این عرصه بکوشند.

رییس جمهور ایران با اشاره به گسترش افراطی گری، خشونت و تروریسم در منطقه تاکید کرد: وظیفه دولتهای منطقه است که برای نجات مسلمانان از تروریسم و ایجاد ثبات در منطقه و تقویت اتحاد در جهان اسلام تلاش کنند.

شیخ "تمیم بن حمد آل ثانی" امیر قطر نیز در این تماس تلفنی با تبریک عید سعید قربان به رییس جمهوری، دولت و ملت ایران گفت: قطر همواره از گسترش همکاری میان دو کشور در همه عرصه ها استقبال می کند و به دنبال روابطی ویژه و متمایز با تهران است.

امیر قطر با تاکید بر ضرورت تقویت گفت و گو بین ایران و کشورهای جنوبی خلیج فارس تصریح کرد: ایران دارای جایگاه و نقش ویژه ای در منطقه است که ایفای آن نقش در چارچوب منافع قطر نیز هست.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی درمورد ترورسیم و افراطی گری در منطقه نیز افزود: بی تردید گسترش روابط و همکاریها میان کشورهای منطقه می تواند در چارچوب منافع مردم منطقه باشد که در مواجهه با تروریسم، در شرایط سختی بسر می برند.

کلیدواژه