ثور 25, 1397 15:59 Asia/Kabul
  • روحانی: دفاع از ملت فلسطین، دفاع از بشریت و صلح و ثبات جهانی است

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران با اشاره به کشتار مردم فلسطین توسط نظامیان رژیم صهیونیستی تأکید کرد: موضع‌گیری در برابر تجاوز این رژیم و دفاع از ملت فلسطین، دفاع از بشریت و حرکت در مسیر توسعه صلح و ثبات جهانی است.

«حسن روحانی» روز سه‌شنبه هنگام دریافت استوارنامه خانم «سوا لامسال» Sewa Lamsal  سفیر جدید اکردیته نپال گفت: وظیفه همه کشورها بویژه کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها، موضع‌گیری قاطع و محکم در برابر جنایت‌ها و تجاوز‌های رژیم صهیونیستی است.

روحانی با بیان اینکه ایران و نپال دیدگاه‌ها و مواضع مشترکی در زمینه مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی دارند، افزود: توسعه ثبات و امنیت جهان بویژه در کشورهای دوست، برای ایران حائز اهمیت است و در این راستا تهران – کاتماندو می‌توانند همکاری‌ مثبت و سازنده‌ای در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی داشته باشند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با بیان اینکه تجار، سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی دو کشور می‌توانند همکاری‌ نزدیک‌تری با هم داشته باشند، اظهار کرد:‌ ایران علاقمند به توسعه روابط در بخش‌های مختلف تجارت، سرمایه‌گذاری، فرهنگی و توسعه گردشگری با نپال است.

خانم «سوا لامسال» نیز پس از تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهوری اسلامی ایران، روابط تهران – کاتماندو را دوستانه و تاریخی دانست و با اشاره به دیدگاه‌های مشترک و همکاری نزدیک دو کشور در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی گفت: نپال علاقمند به توسعه روابط همه جانبه با تهران است.

لامسال با بیان اینکه دولت و ملت نپال دوستدار صلح و برقراری ثبات در جهان هستند تاکید کرد: نپال همواره از آرمان ملت فلسطین حمایت می کند.

کلیدواژه