بهره‌برداری از نخستین کارخانه تولید سلول‌های بنیادی در غرب آسیا
(last modified 1397-02-25T11:56:24+00:00 )
ثور 25, 1397 16:26 Asia/Kabul
  • بهره‌برداری از نخستین کارخانه تولید سلول‌های بنیادی در غرب آسیا

نخستین کارخانه تولید سلول های بنیادی در غرب آسیا، با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ کارخانه تولید سلول‌های بنیادی روز سه‌شنبه در تهران در حالی به بهره‌برداری رسید که تنها کشورهای معدودی از جمله آمریکا و ژاپن، دانش و فناوری تولید این محصولات را در بخش سلول‌های بنیادی دارند.

اهمیت داروهای تولید شده این کارخانه، در استفاده از سلول‌های بنیادی بیمار و کِشت آن در محیطی حساس و قرنطینه ( ایزوله) است که بعد از کشت به بدن بیمار تزریق می شود.

6 محصول اصلی برگرفته از سلول های بنیادی در این کارخانه تولید می شود و بیش از 260 نیروی متخصص به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این کارخانه مشغول به کار هستند.

محصولات این کارخانه در درمان بیماری‌هایی نظیر آرتروز زانو، نارسایی قلبی و بیماری های پوستی کاربرد دارد.

«اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور ایران با اشاره به تلاش آمریکایی‌ها برای تحریم ایران گفت: اینکه آمریکا تصور می کند با تحریم می تواند از ورود تجهیزات به ایران جلوگیری کند ناشی از ناآگاهی آن‌ها نسبت به توانمندی ملت ایران است.

«سیدحسن قاضی زاده هاشمی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران هم با اشاره به این‌که ایران در بخش سلول‌های بنیادی، جایگاه 15 دنیا و رتبه اول منطقه را دارد، افزود: هیچ ملتی نمی‌تواند در تردید، یأس و ناامیدی پیشرفت کند.­

کلیدواژه