ثور 25, 1397 18:25 Asia/Kabul
  • هشدار وزیر بهداشت ایران نسبت به وقوع فاجعه انسانی در نوار غزه

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران، در نامه‌ای به رئیس سازمان جهانی بهداشت (WHO)، نسبت به وقوع فاجعه انسانی در نوار غزه هشدار داد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا؛ «سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی»  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در نامه‌ای ضمن محکومیت کشتار بی‌رحمانه مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین، نوشت: مردم فلسطین به انتقال غیرقانونی سفارت آمریکا به بیت المقدس اعتراض کردند که متاسفانه به کشتار مردم بی گناه به ویژه کودکان و آغاز فجایع انسانی در فلسطین منجر شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران در این نامه با بیان این‌که وظیفه سازمان‌های بین‌المللی، جلوگیری از ادامه این کشتار بی‌رحمانه است، افزود: سکوت مجامع رسمی بین‌المللی پذیرفتنی نیست و نباید تنها به محکومیت این جنایت بسنده کرد.

روز گذشته (دوشنبه) همزمان با انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی و در سایه بی‌کفایتی سازمان ملل، نظامیان صهیونیست دستِ‌کم 60 فلسطینی از جمله 8 کودک را به ضرب گلوله شهید و حدود 3000 نفر را زخمی کردند.

 امروز سه شنبه نیز فلسطینیان، همزمان با سالروز نکبت (15 مه) تظاهراتی را در مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن و نوار غزه آغاز کردند.

کلیدواژه