ظریف: برای رسیدن به تضمین ها زمان زیادی نداریم
(last modified 1397-02-26T03:43:17+00:00 )
ثور 26, 1397 08:13 Asia/Kabul
  • ظریف: برای رسیدن به تضمین ها زمان زیادی نداریم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای رایزنی با وزرای امور خارجه اروپایی برای حفظ برجام به بروکسل رفته است،گفت: اعضای باقیمانده برجام باید درباره منافع اقتصادی این توافقنامه تضمین های لازم را به ایران بدهند.

به گزارش رادیو دری، محمد جواد ظریف سه شنبه شب در بدو ورود به نشست مشترک با وزرای خارجه سه کشور اروپایی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، افزود: ما می خواهیم فرایندی فشرده را برای حفظ برجام آغاز کنیم که برای آن زمان زیادی نداریم.

ظریف گفت: در مدت زمان چند هفته ای که رئیس جمهور ایران پس از خروج آمریکا از برجام تعیین کرده ایران منتظر است اراده سیاسی که توسط اعضای باقیمانده برجام ابراز شده آیا می تواند به اقدامات مشخص تبدیل شود یا نه.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران سه شنبه شب و در ادامه ماموریت خود برای حفظ برجام - با همتایان فرانسوی - آلمانی - انگلیسی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل وارد مذاکره شد.

ظریف در این نشست پنج جانبه قرار است بر سر چگونگی ادامه اجرای برجام و گرفتن تضمین های عینی از سوی طرف های اروپایی گفت وگو کند.

«ترامپ»،8 مه با تکرار اتهام های بی اساس علیه ایران، خروج واشنگتن از برجام و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای طی مدت سه تا 6 ماه آینده را اعلام کرد.این اقدام ترامپ،  با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شده است.

بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین، آلمان و اتحادیه اروپا به عنوان طرف های برجام تصریح کردند از این توافق بین المللی حمایت می کنند.

کلیدواژه