سنبله 23, 1395 08:38 Asia/Kabul
  • رئیس جمهوری ایران به ونزوئلا،کوبا و نیویورک سفر می کند

رئیس جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس سران کشورهای گروه غیر متعهدها روز جمعه به ونزوئلا سفر می کند.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ «پرویز اسماعیلی» معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت:«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس گروه کشورهای غیر متعهد، در اجلاس سران این گروه که در جزیره مارگاریتا ونزوئلا برگزار می شود، ضمن اولین سخنرانی در اجلاس، ریاست دوره جدید را به رئیس جمهوری ونزوئلا تحویل خواهد داد.

اسماعیلی افزود: رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس غیر متعهدها با تعدادی از سران کشورهای جهان نیز دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

به گفته معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران، پس از اجلاس ونزوئلا، روحانی به دعوت رسمی رئیس جمهوری کوبا و برای دیداری دو جانبه عازم هاوانا پایتخت کوبا خواهد شد.

دیدار و گفت و گو با «فیدل کاسترو» رهبر انقلاب کوبا و «رائول کاسترو» رئیس جمهوری این کشور، مذاکره هیاتهای عالیرتبه و امضای اسناد متعدد همکاری از اصلی ترین برنامه های پیش بینی شده در سفر رئیس جمهوری ایران به کوبا اعلام شده است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در آخرین مرحله از سفر به آمریکا ،برای سفری دو روزه و سخنرانی در هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر خواهد کرد.

دیدار با تعدادی از سران کشورهای جهان، ملاقات با رهبران ادیان الهی، نشست با نخبگان سیاسی و اقتصادی، مصاحبه و کنفرانس خبری از برنامه های رئیس جمهوری ایران در سفر به نیویورک است.

کلیدواژه