اتحادیه اروپا: آماده انسداد تحریم‌های آمریکا ضد ایران هستیم
(last modified 1397-02-27T03:46:49+00:00 )
ثور 27, 1397 08:16 Asia/Kabul
  •  اتحادیه اروپا: آماده انسداد تحریم‌های آمریکا ضد ایران هستیم

«دیمیتریس آوراموپولوس» کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا از بررسی قانونی خبر داد که شرکت‌های اروپایی را در پیروی از تحریم‌های آمریکا ضد ایران منع می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از بلومبرگ؛ کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه درجمع خبرنگاران در بروکسل گفت: کمیسیون اروپا راه حل‌هایی عملی و ملموس را برای اطمینان از پایبندی اتحادیه اروپا به تعهدهای برجامی و حمایت از فعالیت‌های اقتصادی بررسی کرده است.

«دیمیتریس آوراموپولوس» اظهار کرد: احتمال به‌کارگیری «قانون انسداد» بررسی شده است و اروپایی‌ها آماده‌اند در صورت لزوم، آن را عملیاتی کنند.

اشاره کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا به طرحی مربوط به سال 1996 است که برای مقابله اروپا با تحریم‌های آمریکا ضد کوبا، ایران و لیبی تدوین شد و واشنگتن را ناچار به عقب‌نشینی کرد.

اجرای این طرح؛ شرکت‌ها را در پیروی از تحریم‌های خارجی منع می‌کند و اتحادیه اروپا بر اساس آن، هرگونه جریمه احتمالی آمریکا ضد کسب و کارهای اروپایی را به رسمیت نخواهد شناخت.  این تنها یکی از گزینه‌های مطرح برای حفظ احتمالی برجام پس از خروج واشنگتن از این توافق است.  

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا 18 ثور با تکرار اتهام‌های بی‌اساس ضد ایران، خروج واشنگتن از برجام و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای ضد ایران را ظرف مدت سه تا شش ماه آینده اعلام کرد.

کلیدواژه