ثور 27, 1397 13:23 Asia/Kabul
  • وزیر نفت ایران: حضور شرکت‌های خارجی در ایران ادامه خواهد یافت

وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران با اشاره به خروج آمریکا از توافق برجام گفت: حضور شرکت‌های خارجی در ایران ادامه خواهد یافت و در حوزه تولید و صادرات نفت مشکلی وجود ندارد.

به گزارش رادیو دری،«بیژن زنگنه» وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران، شامگاه چهارشنبه در مراسم امضای موافقتنامه اصولی HOA بین "شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ایران" با کنسرسیوم بین‌المللی «پرگس» Pergas انگلیس به منظور توسعه و پشتیبانی بهره‌برداری میدان نفتی "کرنج" Kranj در تهران گفت: در این توافق‌نامه، نحوه تامین منابع مالی و حتی خرید و انتقال تجهیزات لازم به دقت بررسی شده است و این کنسرسیوم قول داده است، توافقات این نشست، اجرایی شود.

زنگنه با بیان این‌که ایران در بازار انرژی غیر قابل چشم‌پوشی است، تصریح کرد: شرایط بین‌المللی دائم در حال تغییر است و همسایگان نباید از شرایط کنونی ایران خوشحال باشند.

«رابرت مک‌ایر» Robert Macaire سفیر انگلیس در تهران نیز در مراسم امضای موافقتنامه اصولی (HOA) توسعه میدان کرنج افزود: امضای قرارداد توسعه میدان کرنج در زمان مناسبی انجام می‌شود و دولت انگلیس از این موافقت نامه و همکاری تجاری حمایت می‌کند.

میدان نفتی "کرنج" Kranj از میدان های نفتی در استان خوزستان، جنوب غرب ایران است.

موافقتنامه اصولی HOA نوعی سند قراردادی است که بر اساس آن، طرف‌ها پیش از انعقاد یک قرارداد یا توافقنامه الزام‌آور اصلی، توافقات حاصله اولیه خود را مکتوب و مستند می‌کنند.

کنسرسیوم بین المللی پرگس از شرکت اروپایی، آسیایی و کانادایی تشکیل شده است.

کلیدواژه