ثور 31, 1397 10:15 Asia/Kabul
  •  تاکید رییس جمهوری ترکمنستان بر گسترش روابط دوجانبه با ایران

رییس جمهوری ترکمنستان بر گسترش روابط دوجانبه با ایران تاکید کرد.

به گزارس رادیو دری،«قربانقلی بردی‌ محمداف» در جلسه هیات وزیران درعشق آباد گفت ، ترکمنستان آماده گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران  در زمینه مختلف تجاری و اقتصادی و اجرای توافقنامه بین دو کشور است.

رییس جمهوری ترکمنستان افزود، روابط بین «عشق‌آباد» و «تهران» مبتنی بر اصول روابط دوستانه و حسن‌همجواری و آمادگی متقابل جهت توسعه و گسترش هر چه بیشتر مناسبات همه جانبه و مفید با توجه به واقیعت‌های معاصر و فرصت های موجود است.

بردی‌محمداف در این زمینه به وزیر خارجه ترکمنستان دستور داد که کلیه موارد مطروحه در روند اجرای توافقات و نیز اسناد امضاء شده در جریان سفر اخیر حسن روحانی  رییس جمهوری اسلامی ایران به عشق‌آباد، به صورت مناسب و جدی پیگیری شوند.

درهمین حال وزارت امور خارجه ترکمنستان پیشتر با صدور بیانیه ای اعلام کرد ، سفر اخیر هیات سیاسی و اقتصادی این کشور به تهران نتایجی مثبت برای بررسی مسائل مرتبط در جهت تقویت همکاری‌های راهبردی دو کشور داشته است.

«رشید مردوف» معاون رییس جمهوری و وزیر امور خارجه ترکمنستان 12 ماه می گذشته در صدر یک هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی به تهران سفر کرد و با مقامات جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

کلیدواژه