جوزا 01, 1397 08:04 Asia/Kabul
  • پاسخ وزارت خارجه ایران به اظهارات سخیف و مداخله گرانه پمپئو

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای اظهارات وزیر خارجه آمریکا ضد ایران را نشانه درماندگی این کشور دانست و افزود: ایران با رد اتهامات مطرح شده در به اصطلاح راهبرد جدید ضد ایرانی امریکا، اظهارات «مایک پومپئو» را مداخله آشکار در امور داخلی خود می داند.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا، در بیانیه وزارت امور خارجه ایران آمده است: اظهارات سخیف، بی مایه، توهین آمیز و مداخله گرانه پمپئو و نسبت های ناروا به ملت بزرگ و متمدن ایران نشانه استیصال و درماندگی دولت آمریکا در مقابل ملت ایران و تلاش مذبوحانه برای انحراف اذهان جهانی از اقدام غیرقانونی و نقض عهد این کشور در برجام است.

این بیانیه با تاکید براینکه اظهارت «پومپئو» یک بار دیگر فقر اطلاعاتی، ضعف بینشی، عقب ماندگی تحلیلی و سردرگمی روندهای تصمیم سازی و تصمیم گیری در امریکا را به نمایش گذاشت، می افزاید: جریانات تندرو و جنگ طلب در آمریکا نه تاریخ می دانند و نه قادرند از آن درس بگیرند. 

وزارت امور خارجه ایران، تصریح کرد: رژیم آمریکا که با وجود مخالفت همه کشورهای جهان، به جز معدودی رژیم حقیر، روی تمامی تعهدات سیاسی، حقوقی و بین المللی خود پا گذارده است در موضعی نیست که برای کشور بزرگی همچون ایران که به تعهداتش پایبند بوده، شرط تعیین کند.

وزارت امور خارجه ایران، حمایت از تروریسم و به ویژه تروریسم دولتی ویژگی ذاتی رژیم استکباری امریکا ارزیابی و مصائب منطقه را ثمره دخالت ها و دست اندازی های حکومت های دیکتاتوری قرون وسطایی این کشور دانست.

عصر دوشنبه «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در سخنانی مملو از اتهام های بی اساس علیه ایران، راهبرد جدید واشنگتن برای مقابله با ایران را پس از خروج کشورش از برجام اعلام کرد.

پمپئو مدعی شد که آمریکا پس از خروج از برجام به دنبال تشدید فشار مالی و تحریم های بی سابقه علیه تهران، جلوگیری از نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه و توفق برنامه هسته ای و موشکی ایران است. 

 

کلیدواژه