عراقچی‌: امکان ربط برجام به مسائل دیگر وجود ندارد
(last modified 1397-03-01T03:41:10+00:00 )
جوزا 01, 1397 08:11 Asia/Kabul
  •  عراقچی‌: امکان ربط برجام به مسائل دیگر وجود ندارد

معاون وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه ای با روزنامه ال پاییس اسپانیا گفت: اگر قدرت ها سعی‌ کنند "برجام" را به مسائل دیگری ربط دهند، این توافق از دست خواهد رفت.

«عباس عراقچی»‌ در مصاحبه روز دوشنبه خود با روزنامه اسپانیایی "ال پائیس" با اشاره به رایزنی ایران و نمایندگان اروپایی حاضر در برنامه جامع اقدام مشترک "برجام" برای احیای این توافقنامه گفت: تهران بیشتر از آنچه که در برجام برسر آن توافق شده، نمی‌ خواهد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس ایرانی ستاد پیگیری اجرای «برجام» با اشاره به اذعان سه کشور اروپایی بریتانیا-فرانسه و آلمان به بدعهدی آمریکا در قبال برجام گفت: اکنون نوبت طرف های اروپایی است که برای حفظ برجام تلاش کنند.

عراقچی گفت: اگر طرف های اروپایی برجام برخلاف توافق بخواهند مسائل غیر هسته ای مانند موشکی را به مسایل هسته ای مرتبط کنند، توافق از دست خواهد رفت و حل سایر مسائل پیچیده تر خواهد شد.

عراقچی با رد هرگونه توافق تازه ایران با طرف های "برجام" گفت: چگونه می‌ توان مذاکره درباره سایر مسایل را مطرح کرد، درحالیکه توافق "برجام" هنوز بطور کامل اجرا نشده است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس ایرانی ستاد پیگیری اجرای برنامه جامع اقدام مشترک «برجام» تاکید کرد: پیام ایران روشن است، اولویت این است که برجام کار کند و از آنجا به بعد می‌ توانیم درخصوص سایر مسایل صحبت کنیم.

عراقچی‌ درباره بهانه نگرانی غربی ها درباره همکاری امنیتی ایران با سوریه برای مبارزه با تروریست ها هم گفت: نیروهای ایران به درخواست دولت قانونی دمشق در این کشور حضور دارند و ما این کار را نه تنها برای امنیت ایران، بلکه برای همه منطقه انجام می‌ دهیم.

 

کلیدواژه