جوزا 01, 1397 15:53 Asia/Kabul
  • تخت روانچی: هیأت حاکمه امریکا، تحت تأثیر صهیونیسم و تروریسم است

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران هیأت حاکمه آمریکا را تحت تاثیر صهیونیست‌ها و گروه‌های تروریستی دانست.

«مجید تخت روانچی» معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با خبرگزاری صداوسیما گفت: سخنان ضد ایرانی وزیرامور خارجه آمریکا، ادامه خصومت چهل سال گذشته واشنگتن ضد تهران بود که­ با ادبیات­­ زننده و بی ادبانه بیان شد و حاکی از توهم و سیر کردن هیأت حاکمه امریکا در دنیای دیگر است.

تخت روانچی با بیان اینکه آمریکایی ها پس از خروج از برجام با انتقاد شرکایشان مواجه شدند، تصریح کرد: سخنان «مایک پمپئو» وزیر امورخارجه آمریکا، نه استراتژی بود و نه طرح، بلکه برخی نکات ضد نظام و ملت ایران بود که کاملاً محکوم، غلط و نشان دهنده ادامه خصومت آمریکا با جمهوری اسلامی ایران است.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران بزرگ ترین مشکل هیأت حاکمه امریکا را دوری آنان از واقعیات دنیا دانست و افزود: آنان فکر می کنند که دنیا، دنیای 50، 60 سال پیش است در حالی که اینطور نیست و آنان به صرف قدرت نظامی و اقتصادی نمی توانند دیدگاه هایشان را به کشورهای دیگر دیکته کنند، چنانکه ­پس از سخنان پمپئو مقامات اروپایی در تایید برجام موضع گیری کردند.

تخت روانچی با اشاره به ادعای آمریکایی ها مبنی بر اعمال تحریم های فلج کننده ضد ایران افزود: آنان پس از اعمال چند سال تحریم های به اصطلاح فلج کننده، مذاکرات هسته ای را با ایران آغاز کردند، در حالیکه اگر این تحریم ها اثربخش بود چرا وارد مذاکره شدند.

کلیدواژه