جوزا 03, 1397 08:32 Asia/Kabul
  • معاون وزیر کشور ایران: رابطه تهران و اسلام آباد راهبردی است

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ایران با بیان اینکه رابطه تهران و اسلام آباد راهبردی است، گفت: امنیت و اقتصاد ایران و پاکستان به یکدیگر وابسته است.

«حسین ذوالفقاری» روز چهارشنبه در دیدار «آصف علی خان دُرانی» Asif Alikhan Durrani سفیر پاکستان در تهران، با تاکید بر لزوم اجرایی شدن هرچه بهتر تصمیمات مشترک دو کشور اظهار کرد: همکاری بیشتر ایران و پاکستان می تواند از ناامنی ‌های موجود در منطقه جلوگیری کند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ایران، با پیگیری وضعیت مرزبان ربوده شده ایرانی در مرز پاکستان افزود: نیروهای پاکستانی برای آزادی این مرزبان به ایران کمک کنند.

26 آوریل 2017 (6 ثور 1396)، عناصر گروهک تروریستی «جیش‌الظلم» 9  نفر از مرزبانان ایرانی را در منطقه «میرجاوه» استان سیستان و بلوچستان ایران حین گشت‌زنی ‌به شهادت رساندند و یکی از مرزبانان زخمی را رُبودند و به پاکستان منتقل کردند.

«آصف علی خان درانی» سفیر پاکستان در ایران نیز در این دیدار با بیان اینکه هر دو کشور از بحران های زیادی عبور کرده اند، گفت: ایران و پاکستان همواره در کنار هم بودند و با همدیگر همکاری لازم را داشتند.

سفیر پاکستان در تهران با اشاره به رشادت های نیروهای پاکستانی در مبارزه با گروه های تروریستی، اظهار کرد: هر تهاجمی که به ایران از سوی گروه های تروریستی صورت گرفته است، نیروهای پاکستانی مسببان آن را دستگیر کرده و به مجریان قانون تحویل داده اند.

کلیدواژه