شمخانی: آمریکا جرأت حمله به ایران را ندارد
(last modified 1397-03-03T04:21:54+00:00 )
جوزا 03, 1397 08:51 Asia/Kabul
  • شمخانی: آمریکا جرأت حمله به ایران را ندارد

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با بیان اینکه تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران شکست خواهد خورد، تاکید کرد: آمریکا جرأت حمله نظامی به ایران را ندارد.

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه «الجزیره» قطر در مورد تجاوز نظامی اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه که پاسخ دمشق را در پی داشت، گفت: رژیم صهیونیستی پیام واضحی دریافت کرد و آن اینکه هر تهاجمی به سوریه با واکنش مستقیم و بدون تردید مقابله خواهد شد.

شمخانی با بیان اینکه برنامه موشکی ایران غیر قابل مذاکره است، افزود: ایران نه‌تنها به هیچ وجه در مورد برنامه موشکی خود با  کسی مذاکره نمی‌کند، بلکه به تقویت توانایی‌های موشکی خود ادامه خواهد داد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی از گروه‌های مقاومت در منطقه غرب آسیا تاکید کرد: ایران به حمایت خود از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، جنبش جهاد اسلامی فلسطین، حزب‌الله لبنان و محور مقاومت در منطقه ادامه خواهد داد.

شمخانی در مورد اوضاع یمن و کارشکنی عربستان برای حل این بحران، تصریح کرد: جنبش انصارالله یمن از طرح آتش بس اروپا در ماه مبارک رمضان استقبال کرد ولی عربستان این طرح را رد کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در مورد روابط تهران با ریاض نیز گفت: ایران آماده آغاز گفت‌وگوی سازنده و عاقلانه با عربستان بدون هیچ پیش شرطی است.

کلیدواژه