جوزا 03, 1397 09:34 Asia/Kabul
  • همکاری بزرگترین گروه مالی آلمان با ایران

گروه مالی بانکی «فولکس بانک» آلمان از ادامه همکاری خود با شبکه بانکی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش چهارشنبه‌شب ایرنا به نقل از رسانه‌های آلمان؛ گروه مالی بانکی «فولکس بانک» آلمان از شش شعبه اصلی خود در شهرهای این کشور خواسته است به‌رغم خطر تهدیدهای آمریکا به همکاری خود با ایران ادامه دهند. 

«اشپیگل آنلاین» اسامی شعبه‌های گروه مالی بانکی «فولکس بانک» را در شهرهای فورتسهایم، هایلبرون، وورتمبرگ، دونانکار، شوارتزوالد و کنستانس در جنوب آلمان اعلام و تصریح کرد: این بانک‌ها قرار است با شروع تحریم‌های آمریکا مستقیما با بانک مرکزی ایران همکاری کنند. 

نشریه «هندلزبلات» نیز به نقل از «پاتریسیا ملفی» مدیر مرکز بین‌المللی صلاحیت بانکی در آلمان نوشت: شعبه‌های گروه مالی بانکی «فولکس بانک» پس از اعلام تحریم‌ها از سوی آمریکا به همکاری رسمی خود با جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهند داد. 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا هشتم ماه مه (18 ثور 1397) خروج کشورش را از توافق هسته‌ای گروه 1+5 با ایران اعلام کرد. ترامپ سپس گفت: تحریم‌هایی را که براساس برجام برداشته شده بود، دوباره وضع کرده است و تحریم‌های دیگری نیز ضد ایران وضع می‌کند. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا اخیرا مجموعه‌ای از تحریم‌ها را ضد نهادهای ایرانی از جمله بانک مرکزی ایران اعلام کرد و روز سه‌شنبه نیز پنج فرد ایرانی را به ادعای ارتباط با برنامه موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحریم کرد. 

کلیدواژه