جوزا 03, 1397 11:27 Asia/Kabul
  • سردار جلالی: توان موشکی خط قرمز ایران است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران، توان موشکی را جز خطوط قرمز ایران دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از کشور، بر سلاح و تجهیزات خود متکی است.

سردار سرتیپ «غلامرضا جلالی» روز چهارشنبه در حاشیه مراسم بزرگداشت حماسه سوم خرداد (24 مه) سالروز آزاد سازی خرمشهر در جمع خبرنگاران در تهران افزود: ایران دارای توان و فناوری موشکی بوده و استراتژی دفاعی خود را مبتنی بر آن تعریف کرده، بنابراین حفظ موشک یعنی حفظ قدرت دفاعی و استقلال کشور در برابر تهاجمات احتمالی دشمنان است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران، همچنین درباره اقدامات و تحرکات اخیر رژیم صهیونیستی در سوریه گفت: صهیونیست‌ها در بحران سوریه نقش فعال‌سازی حوزه تهدید نظامی را در سناریویی که آمریکایی ها ایجاد کردند، بر عهده دارند.

سرتیپ جلالی تاکید کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی با ایجاد و حمایت از داعش به دنبال این بودند تا با این گروه تروریستی تهدیدی علیه ایران در منطقه باشند که رزمندگان محور مقاومت اکنون با نابود کردن تروریستها، رژیم صهیونیستی را به وحشت انداخته اند.

وی همچنین درخصوص مواضع کشورهای اروپایی در قبال خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تهدید ایران به اعمال تحریم های جدید از سوی واشنگتن تصریح کرد: اروپایی‌ها اعلام کردند که قدرت دفاعی در برابر تهاجم اقتصادی آمریکا را ندارند، اما آنها می توانند در سطح برخی صنایع و بانک‌هایی که با آمریکا معامله ندارند به همکاری با ایران ادامه دهند.

کلیدواژه