بروجردی: اقدام آمریکا در خروج از برجام محکوم است
(last modified Thu, 24 May 2018 07:01:22 GMT )
جوزا 03, 1397 11:31 Asia/Kabul
  • بروجردی: اقدام آمریکا در خروج از برجام محکوم است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران گفت: پس از خروج آمریکا از برجام، نخبگان آمریکایی و افراد تاثیرگذار در انگلیس، آلمان و فرانسه نیز اقدامات واشنگتن را محکوم کرده اند.

«علاء الدین بروجردی» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران روز پنجشنبه در واکنش به اظهارات وزیر امورخارجه آمریکا و شروط دوازده گانه این کشور برای ایران افزود: «مایک پمپئو» وزیر امورخارجه آمریکا، فردی ناآشنا با الفبای کار سیاست خارجی بوده و مطالبش مصداق یاوه گویی است.

بروجردی گفت: آنچه درباره مسایل منطقه ای اعم از سوریه، عراق و یمن توسط وزیر امورخارجه آمریکا مطرح شده، نوعی فرافکنی است؛ زیرا آنان متهم ردیف اول حمایت از تروریسم و به طور ویژه داعش هستند.

نماینده مجلس شورای اسلامی ایران افزود: آمریکا در حالیکه بمب های نسل نو هسته ای می سازد و برخلاف معاهده منع گسترش سلاحهای هسته ای، آزمایش های هسته ای انجام می دهد، چگونه خواهان گفت و گو درباره توان موشکی ایران است.

بروجردی با بیان اینکه "ایران براساس منافع ملی در عرصه هسته ای حرکت می کند"، افزود: توانمندی ایران بعد از پذیرفتن برجام از نظر غنی سازی، نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش نیز پیدا کرده است و امروز توان ساخت سانتریفیوژ نسل جدید در جمهوری اسلامی بومی سازی شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد: استفاده از انرژی هسته ای صلح آمیز  حق مسلم ملت ایران است و با جدیت از آن دفاع خواهد کرد.

بروجردی افزود: آمریکایی ها با تخلفی که در موضوع برجام کردند می خواهند با فرافکنی، شرایطی را در افکار عمومی ایجاد کنند که ذهن جهانیان از آن منحرف شود.

«مایک پمپئو» وزیرامورخارجه آمریکا روز دوشنبه، پس از اقدام 8 می (18 ثور) رئیس جمهوری این کشور در خروج از برجام، ضمن تکرار اتهامات بی اساس و تهدید به اعمال شدیدترین تحریم ها ضد ایران، 12 شرط برای ایران از جمله برچیدن تاسیسات غنی سازی را مطرح کرد.

کلیدواژه