قاسمی : اروپا باید به تعهداتش در برجام پایبند باشد
(last modified Thu, 24 May 2018 10:07:46 GMT )
جوزا 03, 1397 14:37 Asia/Kabul
  • قاسمی : اروپا باید به تعهداتش در برجام پایبند باشد

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: انتظار جمهوری اسلامی ایران از اروپا، انجام تمام و کمال تعهداتش در برجام است.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز پنج شنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم درباره مذاکرات ایران با اروپا پس از خروج آمریکا از برجام افزود: نگاه اروپا به برجام صرفاً یک نگاه اقتصادی نیست بلکه اروپا برجام را حاصل یک تلاش جمعی و نتیجه یک همگرایی می داند و سعی می کند آن را به عنوان یک دستاورد جمعی حفظ کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد: ابهاماتی درباره چگونگی ادامه کار اروپا در برجام وجود دارد و بر این اساس، برای باقی ماندن در برجام، تهران  مذاکرات را با اروپایی‌ها آغاز کرده است؛ البته وقت زیادی اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی عضو برجام ندارند و باید هرچه سریعتر به یک جمع بندی در این خصوص برسند و رضایت جمهوری اسلامی ایران را برآورده کنند.

قاسمی با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک برجام که فردا(جمعه) در وین برگزار می شود، افزود: این کمیسیون به دعوت جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود و مشخصه آن اولین کمیسیونی است که آمریکا در آن حضور ندارد و با حضور سایر کشورهای عضو برجام(آلمان،انگلیس،فرانسه،روسیه و چین) برگزار می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین تاکید کرد: برجام یک پرونده مختومه و موضوع آن تمام شده است، زیرا مذاکرت مفصلی انجام شد تا برجام شکل گرفت و این آمریکا بود که از برجام خارج شد و به تعهدات بین المللی خود عمل نکرد و نشان داد که کشوری غیر قابل اعتماد است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران افزود: آمریکا با خروج از برجام دچار اشتباه محاسباتی شد زیرا تصور نمی کرد ایران با این موضوع خردمندانه برخورد کند ضمن اینکه افکار عمومی جهان نسبت به خروج آمریکا از برجام موضع منفی اتخاذ کرد و نگاه بین المللی به مواضع جمهوری اسلامی ایران مثبت بوده است.

کلیدواژه