جوزا 04, 1397 11:38 Asia/Kabul
  •  آژانس انرژی اتمی بار دیگر پایبندی ایران را به برجام تائید کرد

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت : گزارش جدید آژانس بار دیگر تایید می کند که اقدامات و فعالیت های هسته ای ایران کاملا منطبق با برجام است.

"رضا نجفی " افزود: این گزارش که یازدهمین گزارش از روز اجرای برجام و دهمین گزارش فصلی به شورای حکام در مورد راستی آزمایی اجرای برجام به شمار می رود، بسیار شبیه گزارش های قبلی آژانس است و تغییرات آن شامل درج تحولات فنی ، ادامه انجام تمهیدات برای مدرن سازی راکتور آب سنگین تحقیقاتی خنداب ، فعالیت راکتور تحقیقاتی تهران و سایر بخشها بر اساس برنامه دراز مدت اعلام شده ایران است .

 سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی خاطر نشان کرد: این گزارش آخرین گزارش آژانس در مورد اجرای برجام نخواهد بود اما در صورت عدم توانایی طرفهای اروپایی برای ارائه تضمین های لازم ، این آخرین گزارش مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به این شکل خواهد بود.  شورای حکام آژانس در جلسه فصلی ماه ژوئن خود در روزهای 14 تا 18 جوزا موضوعات مختلف از جمله این گزارش را بررسی خواهد کرد .

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، 18 ثور گذشته خروج کشورش از توافق هسته‌ای را اعلام کرد؛ اتحادیه اروپا پس از این اقدام، حمایت جدی و قاطع خود را از ادامه اجرای برجام بدون حضور آمریکا اعلام کرد و از ایران خواست که در این توافق بماند.

کلیدواژه