ظریف مذاکره موشکی و منطقه‌ای را با اروپا تکذیب کرد
(last modified Sat, 26 May 2018 12:38:31 GMT )
جوزا 05, 1397 17:08 Asia/Kabul
  • ظریف مذاکره موشکی و منطقه‌ای را با اروپا تکذیب کرد

وزیر امور خارجه ایران ضمن تکذیب مذاکره درباره توان موشکی و نفوذ منطقه‌ای ایران با اروپایی‌ها افزود: اتحادیه اروپا نیز این مورد را تکذیب کرد و در واقع این اقدام، عملیات روانی رژیم صهیونیستی است تا این اخبار کذب را به دیگران انتقال دهد.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه روز شنبه با خبرگزاری تسنیم تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده است که صرفاً درباره برجام مذاکره می‌کند و خارج از برجام هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد.

ظریف با اشاره به پیشنهادهای اتحادیه اروپا، روسیه و چین به ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران این پیشنهادها را بررسی می‌کند و درمورد ادامه حضور در برجام تصمیم می‌گیرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا سه شنبه 18 ثور با تکرار اتهام‌های بی اساس علیه ایران، خروج واشنگتن از برجام و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای طی مدت 3  تا 6 ماه آینده را اعلام کرد.

بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین، آلمان و اتحادیه اروپا به عنوان طرف‌های برجام تصریح کردند از این توافق بین المللی حمایت می‌کنند.

در همین حال؛ «ارائه تضمین واقعی ازسوی کشورهای اروپایی برای تامین منافع اقتصادی ایران باوجود کارشکنی آمریکا»، وارد نشدن آنان به دو مولفه قدرت‌ساز یعنی «برنامه موشکی» و «حضور منطقه‌ای ایران»، «تضمین خرید نفت ایران»، «تضمین بانک‌های اروپایی درباره دریافت و پرداخت وجوه تجارت دولتی و خصوصی با ایران» و «مقابله صریح اروپا با تحریم آمریکا ضد ایران»، ازجمله شروطی هستند که رهبر معظم انقلاب اسلامی چهارشنبه گذشته برای تداوم «برجام اروپایی» بیان کردند.

 

کلیدواژه