سنبله 24, 1395 08:31 Asia/Kabul
  • سردار سرتیپ یحیی ‎صفوی
    سردار سرتیپ یحیی ‎صفوی

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تاکید کرد: ایران هرگز نباید به سوی تنش با عربستان حرکت کند.

سردار سرتیپ یحیی ‎صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در نشست مشترک مؤسسه آینده‌پژوهی جهان اسلام و مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران گفت: ایران باید روابط‌ خود را با کشورهای عمان، کویت و حتی قطر بیشتر کند.

به گزارش العالم؛ سردار سرتیپ صفوی با اشاره به رقابت عربستان با ایران در منطقه تصریح کرد: در حوزه ژئوپلیتیک خلیج‌فارس، ایران یک رقیب استراتژیک به نام عربستان سعودی دارد و این کشور در وضعیت فعلی‌ با مدیریت آمریکایی‌ها یا شاید صهیونیست‌ها می‌خواهد با ایران یک روابط تنش‌آلود به وجود آورد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: سعودی‌ها به افزایش وزن ژئوپلیتیکی ایران معترض هستند و شکست‌های خود در سوریه، عراق، لبنان و حتی در یمن را به گردن ایران می‌اندازند.

سردار سرتیپ صفوی با بیان این که ایران تاکنون در قبال عربستان بسیار خویشتن‌داری کرده است، خاطر نشان کرد: در جنگ 8 ساله بیش‌ترین دولت‌هایی که به عراق کمک کردند، عربستان و کویت بودند و میلیاردها دلار را به عراق دادند و این پول‌ها تبدیل به موشک و بمب ضد ایران شد و عملا عربستان در شهادت 200 هزار ایرانی شریک است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان این که عربستان فجایع بزرگی برای حجاج ایرانی به وجود آورده است که نمونه‌اش فاجعه منا و شهادت چند صد ایرانی در سال گذشته بود، اظهار کرد: با این وجود در برخورد با سعودی‌ها باید مدارا کرد، چون صلح، امنیت و قدرت برتر خلیج‌فارس از آنِ ایران است که این را آمریکایی‌ها هم می‌دانند.

 

کلیدواژه