عراقچی: پیشرفت خوبی با اروپایی ها در خصوص برجام داشته ایم
(last modified 1397-03-07T03:45:54+00:00 )
جوزا 07, 1397 08:15 Asia/Kabul
  •  عراقچی: پیشرفت خوبی با اروپایی ها در خصوص برجام داشته ایم

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران،گفت، در دو هفته اخیر پیشرفت های خوبی در مذاکره با اروپایی ها در خصوص برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) داشتیم ایم، اما هنوز نتایج مطلوب نیست.

به گزارش ایرنا، «عباس عراقچی»یک شنبه شب در گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما ایران با بیان اینکه شاهد جدیت اروپا در پیشبرد مذاکره با ایران درباره اجرای برجام بوده است، افزود،هنوز به توانایی اروپایی ها در زمینه تحقق خواسته های ایران در برجام اطمینان کامل حاصل نشده است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران روند مذاکرات و نحوه تحقق شروط رهبرمعظم انقلاب اسلامی را تشریح کرد و افزود، اروپایی ها باید نحوه تامین خواسته های ایران مشخص و بگویند چگونه می خواهند آن را تضمین کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی چهارشنبه شب(2 جوزا) در تبیین شرایط لازم برای ادامه برجام با اروپایی ها تأکید کردند: اروپایی ها باید قطعنامه ای علیه امریکا به شورای امنیت ببرند ، باید متعهد شوند بحث موشک و حضور منطقه ای ایران را مطلقاً مطرح نکنند ، با هرگونه تحریم امریکا علیه ایران مقابله کنند،  باید خرید نفت از ایران را نیز به مقدار مورد نیاز ایران تضمین کنند و بانکهای اروپایی هم باید درباره دریافت و پرداخت وجوه تجارت دولتی و خصوصی با جمهوری اسلامی تضمین دهند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران همچنین  در پاسخ به سوالی مذاکره در زمینه موشکی را «خط قرمز تیم مذاکره کننده ایران» خواند و گفت: چنین مذاکره ای انجام نخواهد شد.

عراقچی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران تا زمانی که منافعش در برجام حفظ شود در این توافق باقی خواهد ماند، افزود: وقتی خروج امریکا از برجام قطعی شد، اروپایی ها فرصت خواستند تا بتوانند منافع ایران را در برجام تامین کنند.

کلیدواژه