جوزا 08, 1397 08:13 Asia/Kabul
  •  سردار سلامی: توان موشکی ایران قابل مذاکره نیست

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر حفظ و توسعه توان موشکی ایران گفت: توان موشکی جمهوری اسلامی قابل مذاکره نیست و کسی نمی تواند ما را از توانایی های دفاعی خود محروم کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار «حسین سلامی» شامگاه دوشنبه در تهران با شرم آور خواندن درخواست اخیر وزیر خارجه آمریکا از ایران درباره توقف توان موشکی جمهوری اسلامی افزود: توان موشکی ایران قابل مذاکره نیست و ما مصمم به حفظ و توسعه آن هستیم.  

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما امروز به درجه ای از قدرت دفاعی رسیده ایم که وزیر امورخارجه آمریکا در مطالبات ظالمانه خود گفته که ایران باید توسعه موشک های بالستیک خود را متوقف کند، این یعنی آمریکا  نمی تواند خودش این کار را بکند.

سردار سلامی با رد اتهام آمریکایی ها درباره دخالت ایران در کشورهای منطقه تصریح کرد: ایران حضور و نفوذ خود در کشورهای منطقه را کنار نمی گذارد، چرا که این نفوذ فیزیکی نیست بلکه این باور و منطق اسلام است که در کشورهای منطقه نفوذ کرده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دلیل دشمنی دنیای غرب با ایران افزایش توانمندی های ایران در زمینه های مختلف و الگوپذیری کشورهای منطقه از جمهوری اسلامی است. 

سردار سلامی همچنین با کم اهمیت خواندن افزایش تهدیدات مقام های آمریکایی ضد ایران و خروج آن کشور از برجام گفت: هدف از این اقدامات افزایش فشار به ایران است اما تجربه چهل سال انقلاب اسلامی نشان داده که ملت ایران هیچگاه موعوب این تهدیدات نخواهد شد. 

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا دوشنبه گذشته، پس از اقدام (18 ثور) رئیس جمهوری این کشور در خروج از برجام، با تکرار اتهام‌های بی اساس و تهدید به اعمال شدیدترین تحریم ها ضد ایران، 12 شرط از جمله برچیدن تاسیسات غنی سازی و ممانعت از نفوذ منطقه ای ایران را مطرح کرد.

این شروط آمریکا از سوی بسیاری از تحلیلگران و مقامات آمریکایی و اروپایی نیز «متوهمانه» و «نامعقول» توصیف شد.

 

کلیدواژه