معاون وزیر خارجه ایران: تهران اگر متضرر اصلی باشد، از برجام خارج می شود
(last modified 1397-03-08T11:27:48+00:00 )
جوزا 08, 1397 15:57 Asia/Kabul
  • معاون وزیر خارجه ایران: تهران اگر متضرر اصلی باشد، از برجام خارج می شود

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه ایران با اشاره به وجود سناریوهای مختلف برای ادامه همکاری با شرکای تجاری پس از خروج آمریکا از برجام گفت: اگر ایران متضرر اصلی برجام باشد، از این توافق خارج می شود.

«غلامرضا انصاری» روز سه شنبه در پایان سفر «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران به هند در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه اروپایی ها، روسیه و چین تلاش زیادی دارند برجام باقی بماند، اظهار کرد: اگر دیگر طرف های باقیمانده در برجام در قبال تعهدات خود در این توافق اراده جدی داشته باشند، می توان در برابر تصمیم یکجانبه آمریکا ایستاد.

انصاری افزود: با توجه به اهمیت برجام برای دیگر اعضای باقی مانده، ایران این توافق را به شرط پایبندی و اجرای همه طرف های غیر آمریکایی به تعهدات خود حفظ می کند.

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه ایران درباره آینده همکاری اقتصادی با هند در صورت خروج‌ ایران از برجام گفت: جمهوری اسلامی ایران خود را برای بدترین شرایط آماده کرده است و رایزنی با کشورهای مختلف نیز به این علت انجام می شود.

وی با بیان اینکه هند از بُعد اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشوری دوست و بسیار نزدیک به ایران است، تصریح کرد: هندی ها به حفظ برجام بسیار مصمم هستند و وزیر امور خارجه این کشور نیز با قاطعیت از برجام حمایت و به این موضوع اشاره کرد که دولت هند هیچ گونه تحریم های یک جانبه ای را نمی پذیرد.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران پس از رایزنی های سیاسی- اقتصادی دو روزه در دهلی نو، بامداد سه شنبه وارد تهران شد.

کلیدواژه