شمخانی: حمایت ایران از فلسطین، اصولی، اعتقادی و تکلیف دینی است
(last modified 1397-03-12T08:39:27+00:00 )
جوزا 12, 1397 13:09 Asia/Kabul
  •  شمخانی: حمایت ایران از فلسطین، اصولی، اعتقادی و تکلیف دینی است

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی از فلسطین گفت: حمایت ایران از فلسطین، اصولی، اعتقادی و تکلیف دینی است.

«علی شمخانی» در گفت وگو با روزنامه ایرانی «شرق» که امروز(شنبه) منتشر شد اظهار کرد: ایران گفت‌وگوها و رایزنی‌های مفصلی را با کشورهای مختلف در جهان اسلام برای توقف خشونت‌ها علیه مردم فلسطین به کار برد و با بسیج ظرفیت‌های رسانه‌ای و سازمان‌های مردم‌نهاد توانست بخشی از این ظلم و جنایت‌ها را به جهانیان منعکس کند که نتیجه آن تحت فشار قرارگرفتن آمریکا و انزوای بیشتر رژیم صهیونیستی شد.

شمخانی با اشاره به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس افزود: تصمیمات نابخردانه آمریکا، سبب اتحاد بیشتر جهان اسلام و انسجام همه گروه‌های فلسطینی شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با بیان اینکه رژیم صهیونیستی دشمن آشکار و قسم‌خورده ایران است و جنایات زیادی علیه  جمهوری اسلامی انجام داده است تصریح کرد: ظهور تروریسم تکفیری در منطقه و نابودی بخش مهمی از زیرساخت‌های اقتصادی و نظامی کشورهای اسلامی، سال‌های طلایی برای امنیت رژیم اسرائیل ایجاد کرد که ایران با شکست تروریست‌های تکفیری در سوریه و عراق این ایام طلایی را به پایان رساند.

شمخانی با تاکید بر اینکه نابودی تروریست ها در منطقه سبب شد فلسطین بار دیگر به موضوع اول جهان اسلام تبدیل شود خاطرنشان کرد: محور سیاست‌های منطقه‌ای ایران بر اساس نفی حضور بی‌ثبات‌کننده کشورهای فرامنطقه‌ای، دفاع از مظلومان و مبارزه با تروریسم بنا شده است.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نام‎گذاری شده است تا مسلمانان سراسر عالم، انزجار خود را از سیاست‎های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی اعلام کنند.

امسال 18 جوزا برابر با 23 رمضان روز جهانی قدس است.

کلیدواژه