برگزاری همایش افکار و اندیشه های امام خمینی (ره) در پاکستان
(last modified Sun, 03 Jun 2018 03:57:27 GMT )
جوزا 13, 1397 08:27 Asia/Kabul
  • برگزاری همایش افکار و اندیشه های امام خمینی (ره) در پاکستان

همایش افکار و اندیشه های امام خمینی (ره) با حضور شخصیت های برجسته سیاسی و مذهبی در پاکستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، این همایش به مناسبت بیست و نهمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران عصر شنبه در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر راولپندی برگزار شد.

در این همایش علامه «سید ساجد نقوی» رهبر شیعیان پاکستان ، «آصف لقمان قاضی» شخصیت برجسته اهل سنت،«عبدالله گل» رئیس سازمان جوانان پاکستان، علامه «عارف واحدی» دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان و جمعی از شخصیت های سیاسی و مذهبی پاکستان حضور داشتند.

سخنرانان در این همایش وحدت مسلمانان و استکبارستیزی را از افکار امام خمینی (ره) برای اتحاد مسلمانان و مبارزه با ظلم و ستم بیان کردند.

«آصف لقمان قاضی» شخصیت برجسته اهل سنت در این همایش وحدت امت اسلامی را از ویژگی های برجسته امام خمینی دانست و گفت: زنده نگه داشتن مسئله قدس از برجسته ترین افکار امام خمینی(ره) است این یکی از بزرگترین خدمات ایشان به جهان اسلام بود.

«عبدالله گل» رئیس سازمان جوانان پاکستان هم گفت:حضرت امام خمینی (ره) نقش بسیار مهمی در وحدت جهان اسلام ایفا کرد.

علامه «سید ساجد نقوی» رهبر شیعیان پاکستان هم در این همایش گفت: امروز اگر در پاکستان شاهد وحدت مسلمانان با وجود گروه های تروریستی و افراط گرا هستیم آن را مدیون افکار امام خمینی رحمت الله هستیم.

علامه «عارف واحدی» دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان هم گفت: امام خمینی با عزمی راسخ برای بیداری جهان اسلام و مسلمانان تلاش کرد. وی امام راحل را آغازگر نهضت بیداری مسلمانان و ایستادگی در مقابل استعمار جهانی دانست.

چهاردهم  جوزا1397 هجری شمسی مصادف با چهارم ژوئن 2018 میلادی و نوزدهم ماه رمضان، آغاز سی‌امین سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است؛ به همین مناسبت همه ساله در مرقد مطهر ایشان با حضور گسترده مردم از سراسر ایران و کشورهای مختلف جهان مراسم ویژه ارتحال برگزار می‌شود.

 

کلیدواژه