شمخانی: ترامپ، امریکا را دچار انزوای سیاسی کرده است
(last modified 1397-03-13T12:04:09+00:00 )
جوزا 13, 1397 16:34 Asia/Kabul
  • شمخانی: ترامپ، امریکا را دچار انزوای سیاسی کرده است

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: افزایش خشونت رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری در روز‌های اخیر، اقدامی انفعالی در برابر شکست طرح استفاده از تروریست‌های تکفیری برای ایجاد درگیری در جهان اسلام است.

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما افزود: بازگشت امنیت به سوریه و عراق، زنگ خطر پایان یافتن امنیت طلایی برای رژیم صهیونیستی و تبدیل شدن مجدد موضوع فلسطین به مسأله اول جهان اسلام است.

شمخانی گفت: امروز گروه های مقاومت و افکار عمومی در جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری متوجه این واقعیت شده اند که از طریق مذاکره با امریکا و عقب نشینی در برابر خواست رژیم صهیونیستی نمی توان موجب کاهش عطش جنون آمیز این رژیم برای توسعه طلبی و تجاوز شد. 

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، تحریم آمریکا در جلسه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد را رخدادی کم سابقه و تحقیرآمیز برای امریکا عنوان کرد و گفت: پیش نویس پیشنهادی امریکا که طی آن گروه حماس به عنوان عامل ایجاد وقایع جاری در سرزمین های اشغالی معرفی و محکوم شده بود، حتی نتوانست یک رای مثبت اعضای شورای امنیت را جلب کند. 

شمخانی تصریح کرد: فاصله گرفتن شرکای سنتی امریکا از این کشور مؤید این واقعیت است که ترامپ با اتخاذ سیاست های نابخردانه به طرز بی سابقه ای آمریکا را دچار انزوای سیاسی کرده است. 

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران همچنین در واکنش به برخی شایعه سازی ها درخصوص ملاقات نمایندگان ایران و رژیم صهیونیستی در یکی از کشورهای منطقه نیز گفت: تولید و انتشار شایعات بی اساسی از این دست که در حال ازدیاد نیز هست، تلاشی نافرجام به منظور مشروعیت سازی برای رژیم صهیونیستی و تضعیف اراده جریان مقاومت در مقابله با اسرائیل است.

کلیدواژه