سرطان 29, 1395 17:56 Asia/Kabul
  • «بهرام قاسمی»سخنگوی وزارت امورخارجه ایران
    «بهرام قاسمی»سخنگوی وزارت امورخارجه ایران

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در واکنش به اظهارات اخیر نماینده فرانسه در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فعالیتهای هسته ای،موشکی و سیاستهای منطقه ای ایران مواضع نماینده فرانسه را مصداق بارز غرض ورزیهای آگاهانه دانست .

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران،مواضع نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد ضد ایران را مصداق بارز غرض ورزیهای آگاهانه دانست .

«بهرام قاسمی»سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز سه شنبه در واکنش به اظهارات اخیر «فرانسوا دولاتر» نماینده فرانسه در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فعالیتهای هسته ای،موشکی و سیاستهای منطقه ای ایران گفت:توانمندیهای نظامی ایران از جمله موشکها، برای حمل سلاح های هسته ای طراحی نشده و خارج از حیطه صلاحیت قطعنامه شورا و پیوستهای آن است.

قاسمی با بیان اینکه توانمندی های نظامی ایران از جمله موشکها ،منحصراً برای دفاع مشروع است،تصریح کرد:براساس گزارش های متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی،ایران به تعهدات خود طبق برجام پایبند بوده در حالیکه هنوز انتظارات تهران از سوی طرف های مقابل برآورده نشده است و ضرورت دارد آنها نیز پایبندی خود را به انجام تعهداتشان درعمل نشان دهند.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تصریح کرد:اظهارات سفیر فرانسه عاری از واقعیت و برای سرپوش گذاشتن بر مداخله همه جانبه فرانسه در امور سوریه عنوان شده که این امر خسارات عظیم انسانی و مادی به مردم سوریه تحمیل کرده است.

قاسمی با تاکید براینکه کشورهایی که برای گروههای تروریستی سلاح ارسال می کنند،مسئول نا آرامی و خونریزیهای کنونی سوریه هستند گفت:ایران همواره از توقف خشونت و اصلاحات در سوریه حمایت کرده است و راه حل بحران این کشور را گفت و گوهای ملی در چارچوب مذاکره سوری- سوری می داند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران افزود: جمهوری اسلامی نقش پیشرو خود را در مبارزه با ترورسیم و افراطی گری ادامه خواهد داد و آماده است با همسایگان خود و جامعه بین المللی در پرداختن به این تهدید مشترک جهانی بطور کامل همکاری کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران همچنین درباره نگرانی نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد درخصوص موضع ضد صهیونیستی ایران تاکید کرد: رژیم صهیونیستی به عنوان کانون بحران و اصلی ترین مانع دستیابی به صلح منطقه ای و جهانی،به شکل آگاهانه از دید مقامات فرانسوی به دست فراموشی سپرده شده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تاکید کرد:متاسفانه فرانسه علاوه بر تلاش مستمر برای بی ثبات کردن منطقه از طریق همسویی با بانیان و حامیان داعش،اخیراً میزبان تجمع گروهک تروریستی منافقین و گردانندگان طالبان، القاعده و داعش بود که این اقدامات در کنار تلاش برای تطهیر منافقین از جنایات ارتکابی آنان از جمله شهادت 17 هزار نفر از مردم و مسئولانی ایران،با تعهدات فرانسه و مواضع اعلامی مقامات این کشور همخوانی ندارد.

 

 

کلیدواژه