سفیر ایران در پاکستان: اتحاد کشورهای اسلامی از اندیشه های امام خمینی (ره) بود
(last modified 1397-03-15T06:57:33+00:00 )
جوزا 15, 1397 11:27 Asia/Kabul
  • سفیر ایران در پاکستان: اتحاد کشورهای اسلامی از اندیشه های امام خمینی (ره) بود

سفیر ایران در پاکستان با تبیین ابعاد شخصیتی و افکار و اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در دوران حیات خود، همواره بر اتحاد و دوری از تفرقه کشورهای اسلامی تاکید داشتند.

به گزارش ایرنا؛ «مهدی هنردوست» شامگاه دوشنبه در مراسم بیست ونهمین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در مسجد «جامعه الصادق» شهر اسلام آباد پاکستان، با اشاره به ابتکار حضرت امام خمینی (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال به عنوان «روز جهانی قدس» اظهار کرد: این اقدام باعث شد تا مسلمانان برای آزادی قدس شریف عزم خود را جزم کنند.

هنردوست افزود: مسلمانان وظیفه دارند ضمن دفاع از حقوق مردم ستمدیده فلسطین در برابر تجاوزگری رژیم صهیونیستی ایستادگی کنند.

سفیر ایران در پاکستان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به حمایت از مردم فلسطین ادامه می دهد و این کمک ها تا آزادی کامل بیت المقدس ادامه می یابد.

«علامه عارف واحدی» دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان نیز در این همایش با اشاره به رشادت ها و فداکاری های مردم فلسطین برای آزادی سرزمین های اشغالی گفت: اکنون که جهان اسلام با چالش های فراوان مواجه است، نیاز است تا با پیروی از راه امام خمینی (ره) به حمایت از مردم فلسطین ادامه دهیم.

راهپیمایی روز جهانی قدس، امسال، هشت ژوئن برابر با 23 رمضان 1439 هجری قمری، همزمان با ایران در دیگر کشورهای جهان برگزار خواهد شد.

کلیدواژه