جوزا 16, 1397 17:47 Asia/Kabul
  •  بقای برجام منوط به تضمین منافع ایران است

نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت : بقای برجام منوط به تضمین منافع جمهوری اسلامی ایران از سوی سایر اعضای امضا کننده این توافق است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «رضا نجفی» در نشست فصلی  شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح کرد: چنانچه برجام بخواهد به حیات خود ادامه دهد، مابقی اعضای برجام بایستی کاملا اطمینان دهند که منافع ایران بدون هیچ قید و شرطی از طریق اقدامات مناسب ملی، منطقه ای و جهانی جبران شود.

نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به اینکه انعقاد برجام، به بحرانی غیرضروری که بیش از یک دهه به درازا کشیده بود، پایان داد، گفت: برجام یک توافق چندجانبه براساس عمل متقابل است و نمی تواند گسترده تر شود، تغییر یابد یا مورد مذاکره مجدد قرار گیرد.

«نجفی» تاکید کرد ، ملت ایران نمی پذیرد که به اجرای تعهداتش طبق برجام ادامه دهد درحالیکه اقدامات محدودکننده و تحریم ها در حال اجرا باشند.

وی با اشاره به اعلام تصمیم آمریکا مبنی بر خروج از برجام و اقدامات متعاقب دولت آن کشور گفت : این اقدامات بی اعتنایی کامل به حقوق بین الملل و منشور ملل متحد بوده و اصل چندجانبه گرایی را به مخاطره می اندازد.

 نماینده ایران در آژانس ضمن تاکید بر ضرورت صیانت از اطلاعات پادمان هسته ای ایران از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی بر مواضع و ملاحظات جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید آب سنگین و همچنین تعاریف موردنظر در زمینه ذخیره و موجودی اورانیوم کمتر غنی شده تاکید و طرح تفاسیر خودسرانه از مفاد برجام را قویا" مردود شمرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دوشنبه در مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، از سازمان انرژی اتمی ایران خواستند، «سریعا مقدمات و آمادگی های لازم را برای رسیدن به 190 هزار سو، در چارچوب برجام فراهم کند».

 

 

کلیدواژه