جوزا 17, 1397 08:44 Asia/Kabul
  • بیانیه وزارت خارجه ایران به مناسبت روز جهانی قدس

وزارت خارجه ایران در بیانیه‌ای با یادآوری حساسیت روز جهانی قدس امسال، از همه ملت‌های مسلمان و آزاده جهان به ویژه ملت ایران خواست که با حضور در راهپیمایی این روز، از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند.

در بیانیه چهارشنبه‌شب وزارت خارجه ایران آمده است: روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، یادگار ماندگار امام خمینی (ره)، با گذشت نزدیک به چهل سال از زمان اعلام آن، به فرصتی وحدت‌بخش در مقابله با اشغالگری، آپارتاید، قتل‌عام، تفرقه‌افکنی و بحران‌آفرینی رژیم غاصب صهیونیستی در جهان تبدیل شده است.

وزارت خارجه ایران تصریح کرد: بدون‌تردید مقابله با سیاست و طرح‌های رژیم غاصب صهیونیستی با کارنامه‌ای 70 ساله اشغالگری، ارتکاب جنایات جنگی و جنایت علیه‌بشریت، نقض مکرر قوانین بین‌المللی، آواره کردن فلسطینیان، کشتار زنان و کودکان، تجاوز و نقض حاکمیت ملی و تمامیت‌ارضی کشورهای همسایه و بویژه حمایت از گروه‌های تروریستی، نیازمند وحدت و حمایت دولت و ملت‌های مسلمان است. 

در بیانیه وزارت خارجه ایران تاکید شده است: رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر و در ادامه هفت دهه تجاوز و اشغالگری، از ارتکاب به هیچ بی‌شرمی و جنایتی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین ابائی ندارد و دولت آمریکا نیز با توطئه انتقال سفارت خود به قدس‌شریف، مُهر تایید خود را بر این جنایات زده است.

وزارت خارجه ایران اعلام کرد: وضعیت کنونی، روز قدس امسال را به یکی از حساس‌ترین مقاطع تاریخی در موضوع فلسطین تبدیل کرده است که می‌تواند فرصتی سرنوشت‌ساز را در حمایت از مردم مظلوم و تحت ستم و اشغال فلسطین و مبارزات مشروع آنان فراهم سازد.

کلیدواژه