جوزا 17, 1397 10:36 Asia/Kabul
  • بیانیه دبیرخانه دائمی کنفرانس حمایت از فلسطین در آستانه روز جهانی قدس

دبیرخانه دائمی کنفرانس حمایت از فلسطین اعلام کرد: روز قدس بهترین فرصت برای وحدت در مقابل توطئه‌های شیطان بزرگ و صهیونیست‌ها است.

دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین مجلس شورای اسلامی ایران با صدور بیانیه ای به مناسبت روز جهانی قدس، تصریح کرد: ملت غیور و قهرمان ایران و همه ملت‌های آزادی‌خواه و حامی فلسطین منسجم‌تر از هر زمان دیگر با حضور در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، به یاری مردم مظلوم و در محاصره غزه خواهند شتافت.

در این بیانیه آمده است: مراسم «روز جهانی قدس» امسال‌ به علت اقدام غیرقانونی رئیس جمهوری آمریکا در اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم نامشروع صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به شهر قدس شریف و همچنین تصمیم دولت آمریکا جهت رونمایی از طرح سازش موسوم به «معامله قرن»، از حساسیت و اهمیت زیادی برخوردار است.

بیانیه دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین افزوده است: دولت آمریکا با سوءاستفاده از بحران جاری در منطقه، اختلافات کشورها و همچنین اقدامات ناپسند برخی کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط خود با رژیم غاصب صهیونیستی، قصد دارد تا با تحمیل طرح سازش ترامپ موسوم به معامله قرن که با هدف تشکیل دولت یهودی- صهیونیستی در قلب جهان اسلام و حذف موضوع بازگشت آوارگان و پناهندگان فلسطینی طراحی شده است، ملت فلسطین را وادار به تسلیم کند و به موضوع فلسطین پایان دهد.

دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین با تقبیح تلاش برای عادی‌سازی روابط با رژیم نامشروع اسرائیل توسط برخی کشورهای عربی تاکید کرد: رویکرد «مقاومت» به‌عنوان ضامن آزادی فلسطین و قدس شریف است.

کلیدواژه