جوزا 17, 1397 14:39 Asia/Kabul
  • حضور 3 دانشگاه ایران در فهرست 250 دانشگاه‌ برتر جوان سال 2018

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) از حضور سه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، صنعتی اصفهان و گیلان در فهرست دانشگاه‌های برتر جوان با قدمت کمتر از 50 سال پایگاه رتبه‌بندی تایمز در سال 2018 خبر داد.

به گزارش رادیو دری،«محمدجواد دهقانی» گفت: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و دانشگاه گیلان (شمال ایران) اولین حضور خود را در جمع دانشگاه‌های جوان در رتبه‌بندی تایمز از میان 250 دانشگاه تجربه می‌کنند. 

این هفتمین فهرست دانشگاه‌های برتر جوان جهان است که از سال 2012 تاکنون به صورت سالانه توسط پایگاه رتبه‌بندی تایمز انجام شده است.

دهقانی، تصریح کرد: دانشگاه نوشیروانی بابل به عنوان برترین دانشگاه ایران در رتبه‌بندی جهانی تایمز و اکنون به عنوان برترین دانشگاه ایران در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان تایمز، توانسته بعد از دو دانشگاه کوچ و سابانچی ترکیه، مقام سوم دانشگاه جوان را در بین کشورهای منطقه و اسلامی از آن خود کند.

دانشگاه‌های برتر ایران همچون دانشگاه تهران، صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، علوم پزشکی تهران، علم و صنعت، شیراز و دیگر دانشگاه‌هایی که در دیگر رتبه‌بندی‌های تایمز حضور داشته‌اند، دارای قدمتی بیش از 50 سال هستند و از این رو نمی‌توانند در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان حضور یابند.

رتبه‌­بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی است که هر ساله دانشگاه‌های برتر جهان را بر اساس 13 شاخص عملکردی در قالب 5 معیار کلی آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجهه بین‌المللی جهت انجام مقایسه‌های جامع و متوازن مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار می‌دهد.

کلیدواژه