جوزا 18, 1397 10:14 Asia/Kabul
  •  مذاکره بر سر توافقی اضافی ایده ای فریبکارانه است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی .ان .ان» درباره مواضع ایران در رد کامل هرگونه مذاکره بر سر موضوعات جدید، گفت: آمریکا بیش از یک سال جهان را فریب داد.

«حمید بعیدی نژاد» روز پنجشنبه در این گفت و گو،  درباره توان اروپا برای عمل به وعده هایش درباره برجام و حمایت از شرکت های اروپائی فعال در ایران، افزود: اروپا برای ارائه تضمین و حمایت از فعالیت شرکت های اروپائی در ایران بسیار مصمم بوده و این یک موضوع مهم برای اعتبار اروپا است.

سفیر ایران در انگلیس، خاطر نشان کرد: ایران در حال همکاری با دیگر شرکای برجام است تا سیاست خود را مشخص کنند که چگونه می خواهند به ایران تضمین دهند که برجام به طور کامل اجرا شود.

وی، تهدید وزیر خارجه آمریکا علیه دیگر کشورها را نشانه بی توجهی به واقعیات بین المللی دانست و تاکید کرد: وزیر خارجه آمریکا درباره آمادگی کشورها برای فرمان پذیری از واشنگتن دچار توهم است، چراکه در جهان کنونی بازیگران مهم و بزرگ دیگری در سطوح بین المللی و منطقه ای وجود دارند.

بعیدی نژاد، آمریکا را ناقض برجام و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل خواند و گفت: آمریکا نه تنها به تعهدات خود عمل نمی کند بلکه سایر کشورها را تهدید می کند که با ایران همکاری نکنند و این نقض صریح برجام است.

سفیر ایران در انگلیس، با تاکید براینکه ایران تاکنون مطابق با «ان پی تی» و بندهای برجام عمل کرده است، تصریح کرد: افزایش غنی سازی اورانیوم چیزی فراتر از برجام نیست و اکنون باید دیگر طرف های برجام سریعتر تصمیم مناسب را بگیرند و ایران منتظر تصمیم نهائی اروپا است.

 

کلیدواژه