ترامپ حمایتش را از بیانیه مشترک نشست سران گروه هفت پس گرفت
(last modified 1397-03-20T03:57:00+00:00 )
جوزا 20, 1397 08:27 Asia/Kabul
  • ترامپ حمایتش را از بیانیه مشترک نشست سران گروه هفت پس گرفت

رئیس‌ جمهوری آمریکا اعلام کرد، در واکنش به اظهارات نخست وزیر کانادا، امضا و حمایتش را از بیانیه پایانی نشست سران گروه هفت در ایالت «کِبِک» پس گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «جاستین ترودو»  نخست‌وزیر کانادا روز شنبه  پس از پایان نشست سران گروه هفت در این کشور در یک نشست خبری اعلام کرد به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هشدار داده است اگر وی به اعمال تعرفه‌های غیرعادلانه ادامه دهد، کانادا نیز اقدامات تلافی‌جویانه را بدون هیچ تعللی انجام می‌دهد».

این تهدید ترودو در پاسخ به اقدام اخیر واشنگتن در وضع تعرفه سنگین بر واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا صورت گرفت.

«دونالد ترامپ»، این اظهارات نخست وزیر کانادا را «اشتباه» خواند و گفت: ترودو فردی «ضعیف و غیرقابل اعتماد» در این نشست بود.

ترامپ با اشاره به اینکه کانادا تعرفه‌های سنگینی را بر شرکت ها، کشاورزان و کارگران آمریکایی اعمال کرده است گفت: به نمایندگان آمریکا در گروه هفت دستور داده است تا بیانیه پایانی نشست سران این گروه را تایید نکنند.نشست دو روزه سران «گروه هفت» (کانادا، آلمان، آمریکا، فرانسه، ایتالیا، ژاپن و بریتانیا) روز شنبه با انتشار یک بیانیه هشت صفحه‌ای به کار خود پایان داد.

سران گروه هفت در این بیانیه «حمایت‌گرایی» را که نقطه مقابل تجارت آزاد است محکوم کردند و وعده «تداوم مبارزه» با این سیاست را دادند.

کلیدواژه