جوزا 20, 1397 14:23 Asia/Kabul
  • روحانی: ایران آماده توسعه و تقویت روابط اقتصادی با مغولستان است

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تهران آماده توسعه و تقویت روابط اقتصادی با مغولستان است، گفت: باید از همه ظرفیت های موجود برای تعمیق مناسبات مشترک بهره گرفت.

«حسن روحانی» روز یکشنبه در حاشیه هجدهمین اجلاس سازمان همکاری شانگهای در «چینگ دائو» Qingdao چین، در دیدار «خالتما بتولغا»Khaltmaa Battulga  رئیس جمهوری مغولستان با بیان اینکه توسعه روابط اقتصادی به نفع ملتهای دو کشور است، گفت: دولت ایران بخش خصوصی و بازرگانان ایرانی را برای مشارکت در طرحهای توسعه ای مغولستان تشویق می کند.

رئیس جمهوری ایران با اشاره به نقش روابط بانکی برای تقویت همکاریهای اقتصادی مشترک، افزود: سرمایه گذاران ایرانی قادرند در زمینه های دامی در مغولستان سرمایه گذاری کنند.

روحانی همچنین بر ضرورت توسعه روابط بخش های دولتی و خصوصی ایران و مغولستان تاکید کرد.

«خالتما بتولغا» رئیس جمهوری مغولستان نیز در این دیدار روابط تهران – اولان باتور را رو به توسعه دانست و گفت: مغولستان مصمم است روابط خود را با ایران در همه زمینه ها و بویژه اقتصادی بیش از پیش تقویت کند.

رئیس جمهوری ایران روز جمعه به دعوت «شی جین پینگ» Xi Jinping رییس جمهوری چین برای شرکت و سخنرانی در هجدهمین نشست سازمان همکاری شانگهای به چین سفر کرد. وی تاکنون علاوه بر سخنرانی در نشست سازمان همکاری شانگهای با رئیسان جمهوری روسیه، پاکستان، افغانستان و بلاروس دیدار و گفت وگو کرده است.

کلیدواژه