جوزا 20, 1397 18:09 Asia/Kabul
  • تهران و پکن چهار سند همکاری امضا کردند

جمهوری اسلامی ایران و چین با هدف توسعه بیش از پیش مناسبات، چهار سند همکاری امضا کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسناد همکاری ایران و چین روز یکشنبه در حضور رئیسان جمهوری دوکشور و توسط مقامهای ارشد ایران و چین امضاء شد.

یادداشت تفاهم برنامه مشترک تحقیقاتی بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران و وزارت علوم و فناوری چین، یادداشت تفاهم در زمینه همکاری در پیشگیری و مبارزه با تولید غیرقانونی، قاچاق و سوء مصرف مواد مخدر، داروهای روان گردان و پیش سازها، تفاهم نامه همکاری میان سازمان بورس و اوراق بهادر ایران و کمیسیون قانونگذاری اوراق بهادار چین برای همکاری متقابل و کمک فنی و یادداشت تفاهم همکاری میان وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران و کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین برای تشکیل برنامه همکاری مشترک دو جانبه ایران - چین در چارچوب ابتکار طرح کمربند و راه، چهار سندی است که به امضاء رسید.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز جمعه به دعوت «شی جین پینگ» Xi Jinping رئیس جمهوری چین برای شرکت و سخنرانی در هجدهمین نشست سازمان همکاری شانگهای به چین سفر کرد.

رئیس جمهوری ایران تاکنون علاوه بر سخنرانی در نشست سازمان همکاری شانگهای با رئیسان جمهوری روسیه، پاکستان، افغانستان و بلاروس و نخست وزیر هند دیدار و گفت وگو کرده است.

کلیدواژه