جوزا 21, 1397 17:18 Asia/Kabul
  •  هنیه: ایران کشوری مهم و محوری در منطقه است

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضمن تمجید از نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین، تاکید کرد: حماس از هیچ محور عربی یا منطقه‌ای علیه دیگری حمایت نمی‌کند.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی النشره؛ «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: ایران کشوری مهم و محوری در منطقه است و این کشور کارهای زیادی برای ملت فلسطین و مقاومت انجام داده است.

هنیه افزود: روابط جنبش حماس با جمهوری اسلامی ایران ابعاد راهبردی به خود گرفته است و می‌توان گفت، در حال حاضر این رابطه در بالاترین سطح خود قرار دارد.

رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن رد ادعای حمایت این جنبش از یک محور عربی بر ضد دیگران، بر وجود روابط خوب با همه طرف‌ها تاکید کرد و گفت: جنبش حماس به حمایت همگان نیاز دارد و با وجود تقویت روابط با مصر، روابط قدرتمند با قطر و ایران را حفظ می‌کند و هرگز این تصور وجود ندارد که از رابطه با کشوری که دوست دارد از حق فلسطینی‌ها حمایت کند، بی‌نیاز است.

در همین حال؛ «خلیل الحیه» عضو ارشد جنبش حماس با اشاره به حمایت های مردمی در سراسر جهان از آرمان‌های مردم فلسطین تاکید کرد: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نمی تواند با اقدام یکجانبه خود هویت قدس را تغییر دهد.

الحیه با قدردانی از حضور مردم در کشورهای مختلف در راهپیمایی روز جهانی قدس ابراز امیدواری کرد که این وحدت در میان همه گروه ها، جناح ها و احزاب عربی و اسلامی درمورد مسئله فلسطین تقویت شود.

 

کلیدواژه