جوزا 22, 1397 08:10 Asia/Kabul
  •  جابری انصاری: ایران برای همکاری با صلیب سرخ جهانی آماده است

دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور سیاسی، گفت: ایران برای همکاری با صلیب سرخ جهانی در کاهش ابعاد فجایع انسانی جاری در بحران های منطقه کاملا آماده است.

«حسین جابری انصاری» روز دوشنبه در کانال شخصی خود در شبکه های اجتماعی با انتشار این خبر، افزود: در دیدار با «والری پتی پیر» هماهنگ کننده عملیات کمیته بین المللی صلیب سرخ در خاورمیانه در تهران، در خصوص ابعاد انسانی بحران های سوریه و یمن و همکاری جمهوری اسلامی ایران و کمیته بین المللی صلیب سرخ در این زمینه گفت و گو و تبادل نظر کرده است.

دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور سیاسی، تصریح کرد: موضوع تبادل بازداشت شدگان و مفقودان جنگ سوریه یک موضوع انسانی مورد اهتمام جمهوری اسلامی ایران است و پیگیری این موضوع در صدر اولویت های ایران برای حل و فصل بحران سوریه قرار دارد.

جابری انصاری، همچنین با تشریح شرایط انسانی فاجعه بار در یمن و مرگ خاموش مردم این کشور در نتیجه جنگ و محاصره تحمیلی از سوی عربستان و متحدانش، بر آمادگی کامل ایران برای همکاری با صلیب سرخ جهانی در جهت کاهش ابعاد فجایع انسانی جاری در بحران های منطقه تاکید کرد.

«والری پتی پیر» هماهنگ کننده عملیات کمیته بین المللی صلیب سرخ در خاورمیانه نیز در این دیدار ضمن قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به خاطر تلاش در جهت کمک به حل مسائل انسانی در بحران های سوریه و یمن، بر آمادگی صلیب سرخ در جهت همکاری با کشورمان در این زمینه ها تاکید کرد.

 

کلیدواژه