خوشرو : تصورات آمریکا درباره خاورمیانه و ایران خطرناک و ساده‌لوحانه است
(last modified 1397-03-22T03:45:13+00:00 )
جوزا 22, 1397 08:15 Asia/Kabul
  • خوشرو : تصورات آمریکا درباره خاورمیانه و ایران خطرناک و ساده‌لوحانه است

نماینده دائم‌ ایران در سازمان ملل متحد گفت: تصورات دولت آمریکا درباره خاورمیانه و ایران بسیار خطرناک و ساده‌لوحانه است.

«غلامعلی خوشرو» نماینده دائم‌ ایران در سازمان ملل متحد در مصاحبه با وبسایت تروثدیگ با بیان این که آمریکا  فاقد قدرت سازندگی در خاورمیانه است و حتی توان اداره یک روستا در عراق، افغانستان، یمن یا سوریه را ندارد، واشنگتن را ناقض قوانین بین‌المللی و توافقات مهم همچون بیانیه الجزایر و برجام دانست. 

خوشرو با اشاره به سیاست‌های دولت آمریکا در قبال منطقه و ایران، گفت: واشنگتن فقط می‌تواند با زبان تهدید، تحریم و مداخله سخن بگوید؛ در حالی که این سیاست‌ها قبلا در منطقه شکست خورده‌اند و بسیار خطرناک و پرهزینه هستند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با یادآوری بدعهدی‌های آمریکا قبل و بعد از برجام تصریح کرد: از زمان سقوط شاه ایران در سال ۱۹۷۹، به مدت ۴۰ سال، آمریکا همچنان به نقض قوانین بین‌المللی، به ویژه توافقنامه‌های الجزایر که در سال ۱۹۸۱ با ایران امضا شده بود، ادامه داده است.

خوشرو با اشاره به برخی بدعهدی‌ها در زمان «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا نسبت به برجام، نیز گفت: از همان ابتدا آمریکایی‌ها در قبال تعهداتشان در برجام پیش‌قدم نبودند.

نماینده دائم‌ جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد درباره اوضاع فعلی در یمن هم گفت: ماجراجویی‌های نظامی عربستان سعودی و تأکیدش بر راه حل نظامی، تحقق راه‌حل صلح‌آمیز را غیر ممکن ساخته است.

خوشرو همچنین با اشاره به اوضاع سوریه ،با انتقاد از تقسیم شورشیان به میانه‌رو و غیرمیانه‌رو، افزود: تسلیح "شورشیان میانه‌رو" در واقع پوششی برای تغییر نظام بود ؛آمریکایی‌ها ‌می‌دانستند که این سلاح‌ها به دست گروه‌های تروریستی مانند داعش، النصره و وابستگان آن‌ها می‌رسد، بنا بر این، سیاست تسلیح تروریست‌ها از آغاز محکوم به شکست بود.

 

کلیدواژه