گفتگوی تلفنی روحانی و مکرون درباره برجام و تحولات منطقه
(last modified 1397-03-23T03:42:45+00:00 )
جوزا 23, 1397 08:12 Asia/Kabul
  •  گفتگوی تلفنی روحانی و مکرون درباره برجام و تحولات منطقه

رئیس جمهوری اسلامی ایران و رئیس جمهوری فرانسه در تماسی تلفنی، درباره روابط دوجانبه، منطقه ای و مسایل مرتبط با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام )، گفت وگو کردند.

به گزارش رادیو دری،«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر سه شنبه در گفت و گوی تلفنی "امانوئل مکرون" رئیس جمهور فرانسه، از مواضع اروپا و از جمله فرانسه برای حفظ برجام، ابراز خرسندی کرد و تاکید کرد: این اظهارات و بیانیه‌ها، باید با اقدامات و راه حل های عملی با بهره مندی ایران از منافع ماندن در برجام همراه باشد.

رئیس جمهوری ایران بااشاره به محدودیت زمانی برای ارائه راه حل های عملی و با تاکید بر اینکه، نباید اجازه داد این دستاورد بسیار بزرگ دیپلماسی با اقدامات یک جانبه و پیمان شکنی دیگران نابود شود، گفت: اگر ایران نتواند از امتیاز این توافق استفاده کند، عملا ماندن در آن، امکان پذیر نخواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد که تلاش های پنج کشور و اتحادیه اروپا به همراه ایران، موفقیت آمیز و نتیجه بخش باشد.

روحانی همچنین در موضوع سوریه با اشاره به اینکه حضور مستشاران ایرانی در سوریه برخلاف حضور نامشروع نظامیان برخی کشورها، به درخواست رسمی دولت آن کشور و برای مبارزه با تروریسم است، ابراز امیدواری کرد که با تلاش‌های مشترک نیروهای حامی دولت و ملت سوریه، هر چه سریعتر تروریسم در آن کشور ریشه کن شده و در نتیجه نیازی به حضور نیروهای خارجی نباشد.

"امانوئل مکرون" نیز در این تماس تلفنی با تاکید مجدد بر اینکه پاریس به برجام پایبند است و تمام تلاش خود را برای حفظ آن بکار گرفته است، از یک سلسله اقدامات و راه حل های عملی جهت جبران بهره مندی ایران از منافع ماندن در برجام  خبر داد.

کلیدواژه