جوزا 23, 1397 14:53 Asia/Kabul
  • واکنش وزیر نیروی ایران به ادعای مضحک «نتانیاهو»

وزیر نیرو ایران در واکنش به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر کمک به مردم ایران برای مقابله با کم‌آبی، گفت: هدف از این اظهارات، توسعه تنازع بر سر آب است، اما نتانیاهو بدانند مردم ایران هیچ وقت در زمین این رژیم غاصب بازی نخواهند کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی یکشنبه گذشته (20 جوزا) در پیامی ویدیویی مدعی شد، اسرائیل می خواهد فناوری های جدیدی در زمینه مدیریت و تصفیه آب به ایران پیشنهاد دهد.

ادعای نتانیاهو در حالی است که رژیم صهیونیستی بیش از 10سال با محاصره بی‌رحمانه باریکه غزه، مردم این منطقه را از آب آشامیدنی محروم کرده است.

«رضا اردکانیان» روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد:  نتانیاهو یا هر فرد دیگری که در ارتباط با بحث مدیریت آب ادعا دارد، می داند ایران از جمله کشورهایی است که سابقه چندهزار ساله اش در مدیریت آب به رسمیت شناخته شده است و از این نظر جمهوری اسلامی می تواند منبعی برای سایر نقاط جهان باشد و روش ها و شیوه های سازگاری با کم آبی و استفاده بهینه از آب را ترویج دهد.

اردکانیان، افزود: جمهوری اسلامی ایران یک کشور عضو رسمی جامعه بین الملل است و طبیعتا دسترسی کافی به همه ابزارها و فناوری ها در این زمینه ها را دارد و محدودیتی از این حیث وجود ندارد.