قاسمی: اقدام مجلس کانادا، خطای راهبردی است
(last modified 1397-03-23T14:04:52+00:00 )
جوزا 23, 1397 18:34 Asia/Kabul
  •  قاسمی: اقدام مجلس کانادا، خطای راهبردی است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به تصویب طرح محدودیت روابط با ایران در مجلس کانادا، این طرح را خطای راهبردی عنوان کرد.

مجلس نمایندگان کانادا روز سه شنبه با تصویب طرحی، دولت این کشور را از ادامه هر گونه مذاکره برای برقراری روابط سیاسی با ایران منع کرد.

«بهرام قاسمی» روز چهارشنبه با محکوم کردن تصویب این طرح در مجلس کانادا گفت: مطرح شدن چنین طرحی ناشی از فقدان اطلاعات دقیق و کافی قانونگذاران کانادایی از مواضع روشن و منطقی جمهوری اسلامی ایران در مقابله با پدیده شوم تروریسم است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، با بیان اینکه افکار عمومی جهان، انتساب اتهامات واهی و نادرستی همچون حمایت ایران از تروریسم را هرگز نخواهند پذیرفت، افزود: مردم ایران طی دهه های گذشته خود یکی از قربانیان تروریسم مورد حمایت برخی کشورهای مشخص بوده اند.

قاسمی تاکید کرد: مردم ایران با توجه به مبانی اخلاقی و آموزه های فرهنگی اصیل خود، همواره پیشگام مبارزه با افراط گرایی و تروریسم نیز بوده اند.

وی همچنین با هشدار درباره پیامدهای تصویب چنین طرح های ناسنجیده و بی پایه ای، ابراز امیدواری کرد: دولت کانادا با آگاهی کامل از سیاست های روشن جمهوری اسلامی ایران و با درک شرایط حساس امروز منطقه و جهان، مانع تصویب نهایی این طرح و تاثیر مخرب آن بر روابط دو کشور شود.

 

کلیدواژه