روحانی: همه حاکمان آمریکا ضد ملت ایران بوده‌اند
(last modified Thu, 14 Jun 2018 04:05:21 GMT )
جوزا 24, 1397 08:35 Asia/Kabul
  • روحانی: همه حاکمان آمریکا ضد ملت ایران بوده‌اند

رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: همه حاکمان آمریکا ضد ملت ایران بوده‌اند و این یکی، خبیث‌تر از همه است. 

«حسن روحانی»، رئیس جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه‌شب در دیدار جمعی از اصحاب رسانه، با بیان اینکه در تاریخ قاتل کم نداشته‌ایم اما همه آنها شمر نبودند، خائن زیاد داشته‌ایم اما ابن‌ملجم یکی بیشتر نداشته‌ایم؛ تصریح کرد: همه دولت‌های آمریکا دشمن ملت ایران بودند، اما رئیس دولت فعلی بدتر، خبیث‌تر و با نقشه‌های شوم‌تر از دولت‌های قبلی آمریکا است.

روحانی با تأکید بر اینکه ملت ایران در جانب حق قرار دارد و بر باطل پیروز خواهد شد، گفت: درست است که همه دولت‌های آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون دشمن ملت ایران بودند، اما دشمنی هم حد و چارچوبی دارد.

رئیس جمهوری ایران با تأکید بر اینکه باید بدخواهانی را که خواست‌شان شکستن ملت ایران است، شکست دهیم، افزود: شما اصحاب رسانه باید بار سنگین مقابله با جنگ روانی دشمن را که امروز بالاتر و مؤثرتر از جنگ اقتصادی و فرهنگی ضد ایران جریان دارد، برعهده بگیرید.

روحانی همچنین درباره موفقیت هسته‌ای ایران گفت: اولین بار در تاریخ سازمان ملل متحد حق غنی‌سازی برای ایران لحاظ شده، البته استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای حق همه کشورهاست، اما تاکنون شورای امنیت این حق را به کشوری نداده و تنها برای جمهوری اسلامی ایران این حق را تصریح کرده است.

رئیس جمهوری ایران تأکید کرد: یکی از امضاء کنندگان از توافق برجام خارج شده، اما نظام جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای رفتار کرده که امروز همه کشورها به‌جز چند رژیم، آمریکا را محکوم و از ایران تجلیل کردند؛ این در 40 سال گذشته بی‌سابقه است که قریب به اتفاق کشورهای جهان کار ملت ایران را تجلیل و اقدام بدخواهان را محکوم کنند.

کلیدواژه