جوزا 29, 1397 08:14 Asia/Kabul
  • بحث درباره برجام در حاشیه اجلاس

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: در حاشیه اجلاس "اسلو فروم" درباره برجام و مسائلی که با بیرون رفتن آمریکا از برجام پیش آمده است بحث و تبادل‌ نظر خواهد شد.

«علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز دوشنبه با بیان این‌که به دعوت نروژ در "اسلو فروم" شرکت کرده است، افزود: در این اجلاس با تعدادی از مسئولان سازمان‌های بین المللی همچون سازمان ملل و وزرای خارجه برخی کشور‌ها و کارشناسان سیاسی آن‌ها گفت و گو خواهد شد.

براساس این گزارش؛ صالحی در حاشیه اسلو فروم، همچنین ملاقات‌هایی با افرادی همچون دبیر کل سازمان ملل متحد، نخست وزیر نروژ، وزیر امور خارجه نروژ و وزیر مشاور خارجی آلمان خواهد داشت.

پس از اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در خروج از برجام (18 ثور) و درخواست کشورهای اروپایی برای حفظ این توافق ؛ ایران فرصت محدودی به اروپایی‌ها داده است تا تضمین عملی دهند که منافع برجامی ایران هنگام بازگشت تحریم‌های آمریکا ، تامین شود. 

اسلوفروم ، هر سال با حضور میانجی‌گران ، مسئولان ، بانیان صلح و کارشناسان بین المللی در پایتخت نروژ، به موضوع درگیری‌ها در سطح جهان می‌پردازد و برای پایان دادن به درگیری‌ها ، راه‌حل‌هایی پیشنهاد می‌کند.

 

کلیدواژه