سرطان 30, 1395 08:54 Asia/Kabul
  • «سید عباس عراقچی» معاون وزیر امورخارجه ایران
    «سید عباس عراقچی» معاون وزیر امورخارجه ایران

«سید عباس عراقچی» معاون وزیر امورخارجه ایران چهارمین نشست کمیسیون مشترک ایران و گروه پنج به علاوه یک درخصوص بررسی موانع اجرای برجام را تشریح کرد.

 معاون وزیر امورخارجه و رئیس ایرانی ستاد پیگیری برجام، چهارمین نشست کمیسیون مشترک ایران و گروه پنج به علاوه یک درخصوص بررسی موانع اجرای برجام را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا؛ «سید عباس عراقچی» معاون وزیر امورخارجه و رئیس ایرانی ستاد پیگیری برجام پس از پایان نشست وین گفت: در کمیسیون برجام درخواست ارائه توضیحات آمریکا برای تسهیل روابط بانکی با ایران مطرح شد.

عراقچی افزود: در این نشست برخی از کشورها اذعان کردند که شرایط موجود،به خصوص شرایطی که خزانه داری آمریکا در سطح بین المللی ایجاد کرده است،روشنگری و توضیحات کافی را برای شرکت ها و بنگاه های اقتصادی که می خواهند با ایران کار کنند،فراهم نمی کند.

به گفته معاون وزیر امورخارجه ایران بر اساس خواست کشورهای گروه پنج به علاوه یک روشنگری و ارائه توضیحات از طرف آمریکا باید به شکلی باشد که مسیر روشنی را برای بنگاه های اقتصادی ایجاد کند و آنها را از دغدغه ها و نگرانی هایی که از طرف خزانه داری آمریکا ایجاد شده است، خلاص کند.

عراقچی افزود : طرف ایرانی نیز در این نشست، ایراداتی را درباره عمل نکردن موفقیت آمیز طرف مقابل و کوتاهی های آنها در جاهایی که نتوانستند خوب مدیریت کنند و فضای بی اعتمادی که ایجاد کردند،بیان کرد.

رئیس ایرانی ستاد پیگیری برجام تصریح کرد: در نشست وین قرار شد تا زمان برگزاری کمیسیون بعدی که ظرف سه ماه آینده است،ایران یک سری نشستهای کارشناسی درباره موضوعات و مشکلاتی که در رفع تحریم ها وجود دارد، برگزار کند تا بتوان در جلسات بعدی بسیاری از این مشکلات را رفع کرد.

چهارمین نشست کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام ) باهدف بررسی موانع اجرای توافق هسته ای ایران با پنج به علاوه یک روز سه شنبه در وین پایتخت اتریش برگزار شد.

 

 

کلیدواژه